Pestós, sajtos csirke, cottage cheese-zel kevert grillezett répával, citromos cukkinivel

2018.aug.13.

Pestós, sajtos csirkemellcsíkok lecsós alapon, cottage cheese-zel kevert grillezett sárgarépa pürével, citromos grillezett cukkinival. Brutálisan laktató, kevés kalóriával. 573 kcal és 586 Ft / adag.

p1050692.JPG

Hétvégén gondolkoztam, hogy milyen idényzöldségekkel dobhatnám fel a kedvenc pestós csirkénket. Kísérleteztem :)

A lecsós alappal nem kockáztattam semmit, nagyon passzol a pestóhoz. A cottage cheese szintén nem volt rizikós a sárgarépával, főleg úgy, hogy a bors csípőssége még tompít is a sárgarépa ízén, a cottage cheese pedig inkább egy egészséges dísz.

A citromlén grillezett cukkiniben már nem voltam ilyen biztos. Nos mennyei lett! Nem dicsérem magam, mert ez olyan véletlen volt. A cukkini citromlével különleges savanyúságot eredményezett, a család előtt úgy csináltam, mintha ez valami profitól ellesett ötlet lenne és magabiztosan mondtam, hogy miért is ne lenne finom.

Pedig még alapanyag állapotában ott agyaltam a cukkini felett, hogy mivel fűszerezzem, amikor megláttam a konyhapulton egy fél citromot. Miért is ne, valószínűleg az Univerzum üzent ezzel, hogy egyből rávezette a szememet. És tényleg bejött, pedig ez inkább olyan pacsmagolásnak tűnt elsőre. Nagyon egyszerű savanyúság, kell is a csirke mellé, mert nagyon laktató.

Összetevők:

recept_pestos_csirke-1.png

Elkészítés

A pestós csirke, idényzöldségekkel

Az apróra vágott hagymát, fokhagymát 2 percig pároljuk, majd hozzáadjuk a szintén apróra vágott paradicsomot és paprikát még 3 percre. Majd a csíkokra vágott csirkemellet még 3 percig pirítjuk ezzel a lecsós alappal. Sót még nem teszünk hozzá, mert a pestók elég sósak. Ezután felöntjük a tejszínnel és hozzáadjuk a pestót. Kb 20 perc múlva belereszeljük a sajtot. Még 30-35 percig főzzük és kész. Én nem tettem már hozzá sót külön, de közben persze ízlés szerint még lehet hozzáadni.

Sárgarépa püré

A kockázott sárgarépát kevés vajon megpirítom, csipet só és bors, bazsalikom hozzáadásával (6-8 perc). Ha kész, akkor pürésítem és összekeverem a cottage cheese-zel. Kész.

Citromos cukkini

Minimál sóval és és 1/4 citrom levével meggrillezem lassú tűzön a cukkini szeletek mindkét oldalát. Kellemes nyári savanyú.

Jó étvágyat 

 

Pesto tesztünket itt olvashatod, KATT!

süti beállítások módosítása