Több, mint egy éve blogolok. Pénzügyi területen dolgoztam 10 évig (pénzügyi és termelési kontrolling) és nem tudok úgy létezni, hogy a saját teljesítményemet ne elemezzem. A blogom az én vagyok, az én kifejezésem és szeretem számokban látni, hogy mit is csinálok. A Google Analytics az egyik eszköz a mérésben, de többször eljutottam oda, hogy nem tudtam egy adatot kinyerni vagy valami eltűnt, ami eddig simán látszott. 3 olyan problémát mutatok meg, ahol már segítséget kellett kérnem, mert se az Analytics GYIK, se semmilyen netes fórumon nem találtam megoldást.
Szóval beírtam a Google keresőbe, hogy "Google Analytics szakértő" és az első organikus találatként jelentkező szakértőt kerestem meg. (Webma) Tőlük kérdeztem.
1. Hogyan tudom az Analyticsben megnézni, hogy mennyien kattintottak a cikkemben elhelyezett linkre? Eddig Bitly-t használtam.
Eseménycímke: kutyuteszt
2. Az ügyfél nem látja a tőlem érkező forgalmat
rövidíteni.
3. Hogy lehet az, hogy a cikkemet közzé tevő nagy orgánumokról érkező olvasóimat látja, de nem tudja beazonosítani az Analytics? Jelen pillanatban 250 aktív felhasználót mutat, de ebből 100-at (none) médium és direkt forrásként kezel, tehát az Analytics-ben nem látom, hogy honnét érkeztek.
- A júzer olyan böngészőt használ, ami nem küld megfelelő infokat erről. Elvileg iOS6 is problémás ezen a téren, meg talán egyes mobil appok, de ez egyre ritkább
- A júzer olyan linket kattint, ami nem küld megfelelő infokat, pl bizonyos email kliensek vagy flash és javascriptbe épített linkek. Szintén ritka manapság, bár pl a YouTube felületén is a videón megjelenő bizonyos linkek (elsősorban az ún. CTA Overlay) direkt forgalomként kerülnek elszámolásra.
- Az oldalon valamilyen átirányítás van, amitől lényegében a linkelt oldal nem ugyanaz, mint amire kilyukad a látogató. Ilyen lehet pl ha a linkben az szerepel, hogy www.taram-taram.hu, de valójában a főoldal URL-je www.taram-taram.hu/Fooldal.
html. Hasonlóképp a http/https protokoll is lehet probléma, ha a nagyobb orgánumokon pl úgy linkelnek az oldaladra, hogy https://maradokapenzemnel.blog .hu/, akkor az át lesz irányítva a http:// változatra, és elvész a referral. - A kattintott linkben szerepel a rel="noreferrer" tag. Ez kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy a link ne küldjön referral infot, és így az érkezési oldalon a forgalom direktként jelenik meg.