Minden második középiskolai diáknak problémái vannak a matematika tanulással. Ezek meglátszanak az osztályzatokon és azon, hogy a szöveges, életszerű feladatokat milyen nehezen oldják meg. A matematika így sajnos sokszor egy félt-utált tantárggyá válik, pedig amikor a tanulók dolgozóvá válnak - akár egy matematikától távol álló területen - egy stabil matematikai képzettségnek akkor is nagy hasznát vennék, gondoljunk itt akár csak a pénzügyeik, és későbbi beruházásaik irányítására.
Persze a tanár személye is befolyásolja, hogy megtanuljuk, értjük és megszeretjük-e a matekot. Én a gimi első két osztályában olyan matektanárt kaptam, aki egy életre megszerettette velem a matekot. Lebilincselő volt az oktatási stílusa, nem féltünk tőle, viszont kétségkívül tiszteltük. Minden 50. órán szimultán sakkot játszottunk ellene. 2 év alatt egyszer nyertem ellene. Aznap császár voltam a suliban, gyorsan híre ment. A 3.-4. osztályokat egy másik gimiben végeztem el. Ott egy fiatal matektanár adta le az anyagot, de nem éreztem ugyanazt a meggyőződést a tanárban, hogy valóban meg akar minket tanítani...
Most, sok évvel később a gyerekek miatt jobban belelátok az általános és középiskolai matekoktatás egyik súlyos következményébe. Ez a matekkorrepetálás szükségessége. Nagyon sokan nem tudják az órán hallottakat az iskolában megérteni, a szülők se tudnak minden esetben segíteni, így marad a magántanár.
A korrepetálásnak, mint minden szolgáltatásnak viszont ára van.
Ha gyereket elküldjük egy magántanárhoz, a 2.500 ft-os óradíj átlagosnak tekinthető. Általában egy alkalom 2 óra (2*45, néhol 2*60 pec), és tételezzük fel, hogy csak heti egyszer megyünk (ami nem is biztos, hogy mindenkinek elég), egy féléven, mondjuk 4 hónapon át. Ez 80.000 ft/félév!
A gyerek már kezdi megutálni és félni a matekot. Ekkor elküldjük magántanárhoz, aki teljesítménykényszer alatt áll, hiszen ha a gyerek nem javít az iskolában, akkor jön a "ez a tanár nem jó" mondat és elkezdünk másik tanár után járni. A korrepetálás így a tanár számára is egyfajta stressz forrás lehet.
Szóval sokaknál adódhat, hogy a matekot csak borzasztó szenvedések és magánórák százai után sajátíthatjuk el, úgy, hogy közben félelem van a gyerekben minden matekdolgozat előtt és valószínűleg egész életében irtózni fog a matek szó hallatán is, és ezt tudja csak átörökíteni a saját gyermekeinek is. Ez azért elég szomorú...
De kérdem én, miért ne lehetne a matekóra szórakoztató?
Sajnos rövid távon a magyar oktatást ilyen irányba elindítani valószerűtlennek látom, így marad a magánóra és a 80.000 Ft/félév korrepetálási költség.... Hacsak nem tartjuk a lépést a 21.századdal, hiszen ma már bárki számára elérhető az e-learning avagy az online oktatás!
Az online oktatás előnyei:
- olcsóbb lehet a magántanárnál
- egy professzionális oktatási platform hordozható, tableten okostelefon, bármikor elérhető oktatási vagy gyors segítségnyújtási felület, így bárhol, bármikor (bármi közben) tanulhatunk
- innovatív, korábban megvalósíthatatlan megoldásokat használnak a tanulók figyelmének felkeltésére és a lecke könnyebb megjegyzésére
- nincs időkorlát.
A magyarországi matematika e-learning piacon végzett tesztünk eredményeképpen találtunk rá a mateking.hu-ra. Itt a készítőknek a fent említett 4 előnyt maradéktalanul sikerült kiaknázniuk, megvalósítani, ezen felül azzal tették még kellemesebbé az online matek korrepetálást, hogy a matekpéldákat és magyarázatokat finom humorral fűszerezték, így feloldják a tanulók matematika irányába esetlegesen korábban kialakult feszültségét.
Itt megtaláljuk a teljes középiskolai matematika tananyagot (és az egyetemi komplett matematikai tananyagot is, úgy mint mint analízis, statisztika, valószínűségszámítás, lineáris algebra stb), amelyek megértését a már említett "tanulóbarát" módszerekkel érik el, példákon keresztül. Mi irányítunk, éppen ezért nem videós az oktatás, hogy ne kelljen mindig megállítani és visszatekerni, ha valamit nem értünk. Íme egy példa:
Ami korábban elképzelhetetlennek tűnt, hogy úgy matekot tanulni, hogy ne szenvedés, hanem szórakoztató, vizuális és vicces legyen. Ár-érték arányban nagyon kedvező. Számoltuk, hogy a matek korrepetálás egy magántanárnál akár 80.000 Ft / félév is lehet. Ezzel szemben a matekingen jelenleg csak 1950 Ft egy félév, amiért a teljes középiskolai matek feladatgyűjtemény megoldásához hozzáférést kapunk. (És az egyetemi anyagok is csak ennyibe kerülnek).
Tesztünk alapján nem véletlenül lett az utóbbi 2 évben is az Év honlapja a Mateking. Matek tanulásra és korrepetálásra is ajánlott.