Az érintéses fizetési megoldás a készpénz használata helyett már megszokott a fesztiválokon. Hasznos szolgáltatásnak tüntetik fel, több előnyt felsorolnak a készpénzes fizetéssel szemben, amelyek tényleg hasznosak vagy inkább kényelmesek, de anyagilag valójában nem a fesztiválozó jár vele jól, hanem az elfogadóhelyek és maga a Festipay természetesen. A durva, hogy a Festipay ezzel reklámozza magát az elfogadóhelyek felé, hogy így 10-30%-kal többet fognak költeni a fesztiválozók vagy nem fesztiválon a vendégek, mintha készpénzt használtak volna. Miért?
Nekem az ugrott be miután ezt olvastam a honlapjukon, hogy itt mélyebben gyökerező dolog lehet. Az a tippem, bár nem vagyok szociológus, se pchihológus, hogy a bankkártyánkról áttett pénzt hajlamosak vagyunk afféle játékpénzként kezelni, hiszem azt az összeget már rászántuk a bulira.
így hirdeti magát a Festipay
Kérdés persze az, hogy akar-e bárki is spórolgatni a Szigeten vagy egyéb fesztiválokon.
Egy korábbi cikkemben az 5+1 tipp, hogy spóroljunk a vásárláson"-ban irtam a bankkártya hatásról:
Bankkártya hatás: talán Te is észrevetted, ha készpénzzel mész vásárolni, akkor jobban kiszámolod, hogy mire és mennyit fogsz költeni. Viszont a kártyás vásárlás elnyomja ezt a Te kis belső számológépedet és nem tervezett kiadásokat enged
A Festipay-jel erre még rá is kontrázunk egyet, hiszen a bankkártyánkról töltjük fel a karszalagot, amivel elvileg bárhol fizethetünk a Szigeten. Festipay vagy sem, de az biztos, hogy évről évre többet költenek a látogatók a Szigeten. Az, hogy ez áremelkedés, Festipay, pénzügyi nemtörődömség vagy egyszerűen életsznvonal emelkedésnek tudható be, azt döntse el mindenki maga:
Spórolni akarsz a vásárláson? Csatlakozz az OkosVásárló csoportunkhoz hasznos tippekért és egyszerű trükkökért! KATT IDE!