2020: A virsli és a párizsi volt a sztár a boltokban, de sonkából is többet vettünk

2021.már.30.

A vendéglátás járvány miatti mélyrepülése érzékenyen érintette ugyan a hústermékek hazai gyártóit, de a kiskereskedelmi forgalom bővülése részben képes volt ellensúlyozni a veszteségeket 2020-ban. Többek között a virsli és párizsi forgalma emelkedett 2019-hez képest mennyiségben és értékben egyaránt, emellett értékben a sonka forgalma is kétszámjegyű növekedést produkált tavaly.

husszovetseg_kep1.JPG

Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke a szervezet sajtótájékoztatón arra hívta fel a figyelmet, hogy a hús „bizalmi termék”, ezért húsvét előtt is csak olyan gyártótól, forgalmazótól érdemes megvenni az ünnepi asztalra valót, amelyben eddig nem csalódtunk. Azt tanácsolta, hogy ne vásároljon senki kétes eredetű húsárút, például olyat, amelynek címkéjén a gyártót nem tüntetik fel, és ellenőrizzük a termék minőségmegőrzési idejét is. A szakember szerint érdemes tisztában lenni azzal, hogy a húsvéti füstölt áruk kategóriájában nagyon sokféle minőségű termék található. Az 1500 forintos gyorsérlelt, főtt sonka és a 2500-3000 forint feletti árú hagyományos érlelésű sonka nem ugyanaz a termék, ennek tudatában döntsünk a vásárláskor.

A húsfeldolgozók költségeit alapvetően meghatározó élősertésárakban az elmúlt két évben hatalmas volt a hullámzás. A 2019-ben közel 50 százalékos éven belüli áremelkedést 2020-ban 30 százalékos csökkenés követte. A 2021-es várakozásokról Éder Tamás elmondta, hogy az élősertés ára az idén néhány hét alatt több mint 25 százalékkal emelkedett, és a folyamatnak várhatóan még nincs vége, mivel a takarmánygabonák ára az elmúlt félévben 50-70 százalékkal nőtt. 

A legnagyobb forgalmú termékkategóriának számító feldolgozott húsok eladási értékben 13, mennyiségben pedig 1 százalékkal növekedtek 2020-ban a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe szerint. Ez azt jelenti, hogy ezekből az árukból a 2019-es 309 milliárd forint után 2020-ban már 349 milliárdra emelkedett a kiskereskedelmi értékesítés.

A csemegepultos vásárlások aránya 35-ről 33 százalékra csökkent, míg a csomagolt termékeké 65-ről 67-re nőtt. A NielsenIQ által vizsgált húskészítmények között 2020-ban értékben a szalonna mutatta a legnagyobb növekedést 2019-hez képest: egyötödével nagyobb forgalmat regisztrált a piackutató. A mennyiségi forgalmi növekedés tekintetében a párizsi tört előre, 7 százalékkal több fogyott belőle a hazai kiskereskedelmi láncokban. Ezek mellett az előző évhez képest a virsli és a sonka termékcsoportok is mennyiségi növekedést mutattak - világított rá a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe. A húskészítmények között a legnagyobb szegmens a sonkáé: a 17 százalékos részesedésének megőrzése mellett egy százalékkal nagyobb mennyiséget adtak el belőle a hazai boltokban 2020-ban, miközben a forgalom értéke összege 13 százalékkal nőtt.

Az államtitkár kiemelte, fontos a fogyasztók informálása, a származási jelölés, valamint a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy használata. A mostani tendencia megállításához elengedhetetlen a kereskedelmi láncok szemléletváltása, akikkel folyamatos partnerségre törekszünk- emelte ki. 

A bejegyzés trackback címe:

https://maradokapenzemnel.blog.hu/api/trackback/id/tr9116484888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evilwolf 2021.03.31. 12:19:20

A virsli és párizsi forgalmának, népszerűsítésének jól jól jött Jakab Péter és az embertelen luxusfidesz népszerűségi kommentharca.
süti beállítások módosítása