Mennyien fogják az autóvásárlási támogatást és az ingyenhiteleket igényelni 2019 nyarától?

2019.feb.21.

Elvégeztünk 2 közvélemény kutatást, az egyikben az autóvásárlási támogatás kihasználásáról, a másikban a 18-40 év közötti házas hölgyek ingyen hiteléről kértük olvasóink véleményét. Meglepő vagy sem, íme az eredmények!

tn4-forintsok2015-05-30_194343.jpg

1. Igénybe veszed-e az autóvásárlási támogatást?

640 szavazat érkezett arra, hogy most venne autót az ismert feltételekkel, de a szavazatok alapján több nagycsaládos nem fog élni ezzel e lehetőséggel, mint amennyien igénybe veszik a támogatást. Valószínűleg sok autó fog elkelni így is a támogatások miatt, de nem feltétlenül rázza meg a piacot, ugyanis a családosok 8-10%-nál van 3 vagy több gyermek.  Elképzelhető, hogy ha nem válik be a program, akkor vagy több támogatást adnak, vagy bővítik esetleg 5 személyes autókra is. Kíváncsian várjuk, hogy mi fog történni, de mi azt tippeljük (hacsak valami kiskaput nem hagy a kormány a 2 gyermekeseknek), hogy nem lesz jelentős hatása az autóeladásokra a támogatásoknak a jelenlegi tudásunk szerint.

2_1.JPG

 

2. Mi a véleménye házas, 18-40 év közötti hölgyeknek szánt hitelről?

Frissítés: a szavazás elindulása után jött a hír, hogy a hitelt férfiak, özvegyek, elváltak is igényelhetik majd.

63%-a a válaszadóknak pozitívan nyilatkozott erről a kezdeményezésről. A hitel akkor éri meg igazán, ha szülni fog a hitelfelvevő. Tehát ösztönző lehet, de valahogy veszélyesnek érezzük, hogy szabadon felhasználható 10 milliót csak odaadnak. Ugye 5 éven belül kell szülni a kamatmentességért és hitelfelvételt követően született 3 gyermek után elengedik a teljes hitelt. Ez egy új konstrukció Magyarországon, nem látjuk a hatását, de azt érezzük, hogy az a 10 millió könnyen elmehet és utána majd a félig-meddig kényszerből szülés nem biztos, hogy hosszú időn keresztül együttmaradó családokat eredményez.

1_1.JPG

 

Ezeket olvastad már?

Mikor építheted a házad egyszerű bejelentéssel?

3 millió forint az építkezéseden, amivel nem számoltál, mégis kifizeted

A 3 legnagyobb hiba, amit az építkezők elkövetnek

 

A bejegyzés trackback címe:

https://maradokapenzemnel.blog.hu/api/trackback/id/tr8914640972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bontottcsirke 2019.02.22. 09:07:58

Így van, ez a lakosság 5%-át érinti, tehát semmi jelentősége nem lesz azon kívül, hogy felveri az árakat.

Nancsibacsi 2019.02.22. 09:11:20

1. 6 igen, 10 nem - 10-nek van olyan autója, amit még nem akar lecserélni, mert mondjuk nem lenne hozzá képest előrelépés egy Dacia Lodgy (annál nagy a kasza, nem a 20 milliós autóknál).
2. Nincs olyan kategória hogy érint, de nem veszem fel, vagyis a válaszok nem fedik le a teljes halmazt, így az eredmény is értelmezhetetlen.

Nancsibacsi 2019.02.22. 09:12:33

@bontottcsirke: Értem én hogy minden fidesz intézkedésnél azt kell mondani, hogy felveri az árakat, de ez most mégis milyen árakat fog felverni?

high up! 2019.02.22. 09:26:53

A keresztény vallású, fehér bőrű magyarok szaporodásáért és jólétéért aggódó trikolór ÁtlaghülyemagyArok számára lesúlytó hírem van:

Odamegy a Másnemzetiségű vajda a 4 (meg még annál is több) gyerekes Másnemzetiségű apához, oszt megkérdi, hogy akar-e 100 ezer forintot keresni. Az pesze akar. Erre a vajda lepaktálja vele, hogy az 7 ülésés autót vesz. A vajda állja azköltséget, az állam által adott 2,5 milliót pedig ő rakja zsebbe. Abból ad a Másnemzetiségű apának 100 ezret. Így mindeki jól jár, az egyiknek lett a semmiért 100 ezer forintja, a másiknak meg 2,6 millióért egy nulla kilométeres, ötmilliót érő járgánya.
A vajdA ezután a járgányt eladja 4 millióért (ki nem venné meg azon nyomban?), akár Bóvlisztánban, akár külföldön, oszt köszöni szépen. Ráadásul ezt megjátssza még vagy 10 ezer másik Másnemzetiségű többgyerekes apával, oszt rögötn beéri a vagyonosodási listán Mérszaros Lörincet.
Mindezt a keresztény vallású, fehér bőrű magyarok adóiból finanszírozva.

FOLYTASSUK!

bontottcsirke 2019.02.22. 09:29:04

@Nancsibacsi: ingatlan+az érintett autók. A kereskedők és ingatlanosok nagyobb haszonkulccsal dolgoznak. De ezt gondolom sejtetted.

torró 2019.02.22. 09:44:12

@high up!:
Itt a mese vége, aludjatok jól, álmodjatok szépeket, jó éjszakát gyerekek! Azért ez kissé le van egyszerűsítve, a papír munkánál megbukna a játszma!

pizo 2019.02.22. 09:51:55

@bontottcsirke: Az már megtörtént, az ingatlanfigyelőmben beállított jó pár ingatlan ára máris emelkedett.

Zoli

Nancsibacsi 2019.02.22. 10:41:33

@bontottcsirke: az ingatlanok árai azért emelkedtek, mert a válság alatt nagyot zuhantak, és azóta se korrigálódtak. Ezért voltak 10 éve elkezdett, és be nem fejezett építkezések, amelyeket a CSOK hatására fejeztek be. Értsd: így már volt vevő, a CSOK előtt meg senki. Ha nincs vevő, akkor nincs vételár, a nincs meg nem tud emelkedni.
A CSOKra azért is marhaság bármit is fogni, mert pl. a paneleket maximum 2.4MFt értékben érintené, mégis ha megnézel egy XI ker metró közeli panel árat, akkor nagyjából így néz ki:
2006: 18MFt
2008 12MFt
2015: 12MFt
2016: 20MFt
2017: 25MFt
2018: 30MFt
Most itt melyik részébe magyarázod bele a 2.4 milliót? Simán az történt, hogy beindult a gazdaság, munkaerőhiány lett, az emberek könnyen váltanak állást sokkal több pénzért, így lett kereslet, ez meg megindította az árakat felfelé. Az árak egyébként még mindig nem magasak: a régióban csak Varsó és Bukarest árai alacsonyabbak Budapestnél.

Az új autók árait meg azért nem befolyásolja jelentősen a kedvezmény, mert amit nyernének a réven, azt buknák a vámon. Ugyanis 7 személyes autót nem csak nagycsaládosok vesznek - sokan pl. azért veszik 2 gyerek mellé, hogy nagyszülőket is el tudják vinni. A 7 személy felára az 5-höz képest kb 1MFt - van aki ezt simán bevállalja azért, hogy ha kell, akkor legyen +2 ülés. Ezek a vásárlók azonban egy esetleges drágulás esetén simán megvennék külföldön, és itt helyeznék üzembe (ez az EUn belül teljesen legális - reexportnak hívják).

Ki van ez találva.

Nancsibacsi 2019.02.22. 10:45:41

@pizo: "az ingatlanfigyelőmben beállított jó pár ingatlan ára máris emelkedett"
És ilyet még soha, senki nem látott az elmúlt években - biztos a kormány tehet róla :-D

chrisred 2019.02.22. 10:54:29

@Andy73: Igazad van, nem lehet egy kalap alá venni. A magyarországi lakóingatlanok száma behatárolt, ezen belül a piaci értékesitésre szánt ingatlanoké is. Nyilvánvalóan befolyásolja az árat a kereslet növekedése vagy csökkenése. De az autótipusokat a világpiac árazza be, azon belül a magyarországi értékesítés észrevehetetlen szegmens.

Visxont a magyarországi viszonyokat figyelembe véve a nagycsaládosoknak használt egyterűt venni teljesen racionális döntés. Mire a harmadik gyerek megszületik, a legidősebb általában minimum 6-7 éves, ami azt jelenti, hogy 7-8 év múlva már nem kell mindenhová autóval cipelni. Ennyi időt pedig ki lehet hozni egy használt kocsiból is. Éppen ezért tartanám az erre forditott közpénzek logikusabb felhasználását az iskolabuszrendszer beindítására és fenntartására. Ami az egyéb előnyei mellett azzal is járna, hogy a külfölldi multik bevételének növelése helyett a belső gazdadágba csorgatná a pénzt, és az ország olyan pontjain is munkahelyet teremtene, ahol most nem nagyon van.

magyar polgár 2019.02.22. 10:57:18

@high up!:
Maximálisan egyet értek járgányonként nettó 1 milla pénzkeresés természetesen adómentesen !

chrisred 2019.02.22. 11:20:44

@Andy73: Oké, ez mind vitathatatlan. Leírtad, hogy milyen személyes előnyök származhatnak egy magánhasználatú gépjármű birtoklásából. De mi az a közösség által méltányolható igény, ami miatt közpénzből kellene finanszírozni, hogy a nagycsaládosok új családi kocsikat vehessenek? Az, hogyha felnőnek a gyerekek, a család együtt járhasson nyaralni?

Visceroid 2019.02.22. 11:44:46

@Nancsibacsi: "de ez most mégis milyen árakat fog felverni? "

Amire a mucsajröcsögei parasztvállalkozó meg a külföldi spekuláns azt mondja. Lassan már mindenre lesz "kedvezményes hitel", így hát az eladó joggal mondja azt, hogy "jó, akkor ez a vásárlónak megvan, akkor beépítem a termék árába, ha nincs meg a vásárlónak, akkor jöjjön vissza akkor amikor megvan".

bontottcsirke 2019.02.22. 12:14:24

@Nancsibacsi: Persze, egy lufi az egész, ki venne kavicsbetont, primér körös fűtéssel 20 millióért. Majd a válság megmutatja a reális árakat. Nemsokára jön a pofáraesés.

gyurmicsek 2019.02.22. 12:26:06

Amúgy a héthöznapok 90 százalékában két normál autó kell a nagycsaládosoknak, hogy mindkét szülő tuja hozni-vinni bármikor a gyerekeket. Főleg iskolás korban, amikor már jár edzeni és egyéb foglalkozásokra. 4 gyerekig természetesen.
Szerintem.

Nancsibacsi 2019.02.22. 12:31:57

@Visceroid: "Lassan már mindenre lesz "kedvezményes hitel", így hát az eladó joggal mondja azt, hogy "jó, akkor ez a vásárlónak megvan, akkor beépítem a termék árába, ha nincs meg a vásárlónak, akkor jöjjön vissza akkor amikor megvan""
Mondhatja - szíve joga -, legfeljebb a vevő más termékét veszi meg. Mint azt fentebb leírtam, nem csak az új lakások ára emelkedett, hanem a használtaké is, amelyek árát csak jelentéktelen mértékben érinti a CSOK. Az áremelkedés oka nem a CSOK volt, hanem az, hogy a piaci kínálatiról keresletire változott: munkaerő hiány lett, sokan tudtak jól munkahelyet váltani, akár dupla, tripla fizetésért, és ezért hirtelen elkezdték várásolni a lakásokat, és több lett a vevő, mint az eladó. A CSOK nyilván növeli a vevők számát, de eleve nem sok embert érint - nem kell eltúlozni a hatását. Az ingatlanpiaci töredéke az új lakás, amit jelentősen befolyásolt - mégis a használt lakások is az újakhoz hasonlóan durva áremelkedésen mentek keresztül.

Nancsibacsi 2019.02.22. 12:36:06

@bontottcsirke: "ki venne kavicsbetont, primér körös fűtéssel 20 millióért"
Nyilván minden ember helikopter - benned nincs hiba :-)

chrisred 2019.02.22. 12:46:13

@gyurmicsek: Erre javasoltam az iskolabusz projektet.

high up! 2019.02.22. 12:51:23

@Nancsibacsi: "munkaerő hiány lett, sokan tudtak jól munkahelyet váltani"

Hogy a f.szba lett munkaerőhiány, amikor a FIDESZ FAKE NEWS MEDIA éjjel nappal azt harsogja, hogy még sosem dolgoztak enyien Bóvlisztánban, meglett az 1 millió új munkahely?

FOLYTASSUK!

Ma is mentek gecizni? 2019.02.22. 12:51:58

1. A CSOKot senki nem tudja kihasználni, mert olyan szigorúak a feltételei, csak propaganda.
2. A lakásárak felmentek, mert a csok miatt megnőtt a kereslet.

No, ezt én nem igazán tudom összetenni, persze én nem is végeztem a ceu gender-közgazdász szakán.

high up! 2019.02.22. 12:59:04

@Ma is mentek gecizni?:

Te mint Orbaneszku trollja, csak ne nagyon törd azt a fidióta fejedet, mert úgysem lesz annak jó vége. Mert a fidióta birka fejből úgyse jön k semmi gondolat (ez a fidióta lét követelménye), ha meg netalán beütne a pilácsosodás, akkor meg megindulnál a lámpavassal az imádott gazdád ellen.
Summa summarum, mindkét megoldással szopóágon vagy, bár a második esetében az utókor hálával fog gondolni rád.

FOLYTASSUK!

Ma is mentek gecizni? 2019.02.22. 12:59:32

@high up!: "Hogy a f.szba lett munkaerőhiány"

Kövesd te is az index munkahely-számlálóját!
index.hu/gazdasag/magyar/2011/01/20/egymilliomunkahely-szamlalo/

Jahogy nem tudod, mert hiába ígérték, hogy vezetik majd éveken át, amióta látták, hogy besülnek vele, mert simán teljesíti Orbán, azóta kussolnak róla! Mikor hallottál olyat ezelőtt Magyarországon, hogy munkaerőhiány??

high up! 2019.02.22. 13:06:27

@Ma is mentek gecizni?:

Mondom én óvodás agyú, hogy ne állj neki törni a fejedet mert az csak egyre nagyobb káoszt termel az üres koponyádban.

Szóval meglett az 1 millió új munkahely, amitől aztán rögtön munkaerőhiány lett????

Majd mingyá bemondgya valamelyik fidióta troll kollegád, hogy "Igen, azért van ma má munkerő, mert mindenkji dolgozni van, ezért nem tud elmenni dógozni ha hívják."

FOLYTASSUK!

chrisred 2019.02.22. 13:10:53

@Ma is mentek gecizni?: Csak akkor, amikor olyanról is hallottam, hogy demográfiai válság.

chrisred 2019.02.22. 13:13:09

@Ma is mentek gecizni?: "Jahogy nem tudod, mert hiába ígérték, hogy vezetik majd éveken át, amióta látták, hogy besülnek vele, mert simán teljesíti Orbán, azóta kussolnak róla!"

Mert Orbán kicselezte őket, nem határozta meg, hogy melyik országban jön létre az a plusz egymillió munkahely.

Ma is mentek gecizni? 2019.02.22. 13:13:42

@high up!:
"Szóval meglett az 1 millió új munkahely, amitől aztán rögtön munkaerőhiány lett????"

Azon a gender szakon, amire jártál, mit tanítottak erről?

Ma is mentek gecizni? 2019.02.22. 13:34:40

@chrisred:
"Mert Orbán kicselezte őket, nem határozta meg, hogy melyik országban jön létre az a plusz egymillió munkahely."
Milyen "cselre" gondolsz? Hol jött létre?

chrisred 2019.02.22. 13:40:27

@Ma is mentek gecizni?: 2011-ben Németországban és Ausztriában is lejárt a hétéves moratórium, ezért már nem korlátozhatták a 2004-ben csatlakozott országok munkavállalóinak beengedését.

Nancsibacsi 2019.02.22. 14:13:35

@high up!: "Hogy a f.szba lett munkaerőhiány, amikor a FIDESZ FAKE NEWS MEDIA éjjel nappal azt harsogja, hogy még sosem dolgoztak enyien Bóvlisztánban, meglett az 1 millió új munkahely?"
Ha sokan dolgoznak, és a munkaerő mennyisége meg kvázi konstans, akkor munkaerő hiány lesz, nem gondolod?

Ma is mentek gecizni? 2019.02.22. 14:19:22

@chrisred: Igen, ezek tények. Meg az is, hogy most esik az eső, meg fúj a szél. De most nem ezt kérdeztem, hanem hogy hol hozta létre a kormány az új munkahelyeket.

Nancsibacsi 2019.02.22. 14:21:18

@high up!: "Szóval meglett az 1 millió új munkahely, amitől aztán rögtön munkaerőhiány lett????"
MunkaHELY szerintem van annyi, csak nem tudják betölteni mindent - sokszor a megfelelő képzettség hiányában. Ezért van az, hogy a bérek emelkednek, mivel a munkáltatók versenyeznek a megfelelő képzettségű munkaerőért.

Nancsibacsi 2019.02.22. 14:23:11

@Ma is mentek gecizni?: "hol hozta létre a kormány az új munkahelyeket"
Remélem sehol, mert a közszféra így is nagy, azt csökkenteni kell. Ja, hogy ezt is tette, kirúgott pár ingyenélő közszolgát, a munkahelyeket meg a versenyszféra hozta létre: ok.

Ma Baker 2019.02.22. 15:05:23

@bontottcsirke: "Így van, ez a lakosság 5%-át érinti, tehát semmi jelentősége nem lesz azon kívül, hogy felveri az árakat. "

Most akkor lesz jelentőssége vagy nem, döntsd már el! :D
Ha nincs, akkor nem is veri fel az árakat.

Viszont....
Ha 5% mondta azt, hogy igénybe veszi, ami azt jelenti, hogy átlag mondjuk 2 gyereket szeretnének is és valószínű egy párnak csak az egyik tagja töltötte ki ezt a kérdőívet, akkor az az 5% alapból a párral együtt már 10% és a gyerekekkel együtt a magyar társadalom 20%-a is lehet.

moszkvicssluszkulcs 2019.02.22. 15:59:40

3 gyerekes vagyok, de soha semmilyen kedvezményt nem kaptam erre a tényre, mert a gyerekeim 2 anyától vannak. Magyarországon meg csak a nők érnek valamit a kormányok szemében...

VT Man 2019.02.22. 16:04:57

@high up!:
"Szóval meglett az 1 millió új munkahely, amitől aztán rögtön munkaerőhiány lett????"

Munkahelyek szama: 2010 augusztus: 3 789 400 (forras [1] Index)
Munkahelyek szama 2018 december: 4 481 000 (forras: [2] KSH)

Ez kb. +700 ezer, ami valoban nem egy millio, de szep szam. Ebben 131 ezer kozmunkas van, ami joval kevesebb a korabbi 200 ezer feletti szamnal.

[1] index.hu/gazdasag/magyar/2011/01/20/egymilliomunkahely-szamlalo/
[2] www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog1812.html

Ma Baker 2019.02.22. 16:06:53

@chrisred: "De mi az a közösség által méltányolható igény, ami miatt közpénzből kellene finanszírozni, hogy a nagycsaládosok új családi kocsikat vehessenek? Az, hogyha felnőnek a gyerekek, a család együtt járhasson nyaralni? "

Van neked 3 gyereked ember?! Az olyan, mintha 3 örökmozgóval kéne közlekedned bárhova mész. Nem beszélve ha még babakocsis, akkor bárhova menni akarsz, egy kompakt autó még 1 gyereknél is kevés lehet.
És akkor még se kutyád, se macskád, se nagymama akit vinni kéne.
Egyszerűen nehéz logisztikai feladat 3 gyerekkel közlekedni és van akinek pont ez teszi be a kaput az előtt, hogy 3 gyereket vállaljon. Ne tagadjuk el, hogy az ingatlan után az emberek második legnagyobb értéktárgya általában az autó, tehát ez a második legjelentősebb tárgyi segítség egy családnak, amit el lehet képzelni.
A másik fele, hogy a 2,5 millió forint nagyrészét az áfából engedik el, tehát kb semmibe nem kerül az államnak. Statisztikailag pedig fiatalabb lesz a magyar autóállomány.
Harmadrészt pedig ez is egy gesztus a gyermeket vállalók felé.

bontottcsirke 2019.02.22. 16:12:43

@Ma Baker: Bocsátkozhatunk feltételezésekbe, de marad az 5%. Inkább három. Viszont látom nem érted a lényeget. Az árak nem a 3%-ot érintik, hanem mindenkit.

Ma is mentek gecizni? 2019.02.22. 16:18:29

@Nancsibacsi:
"a munkahelyeket meg a versenyszféra hozta létre: ok. "
Pontosan. Az állami ösztönzéseknek köszönhetően.

De lehetett volna úgy is csinálni, hogy egekbe emeljük a cégek adóit, járulékait, aztán csodálkozva mondjuk. hogy hát el lehet innen menni, nem a mi gazdaságpolitikánk hibája, hogy a cégek elmenekülnek Magyarországról az extrém adók miatt, ááá dehogy.
Volt ilyen is, emlékszünk rá.

chrisred 2019.02.22. 18:19:41

@Ma Baker: Láthatóan nem figyeltél, a lényeg az "új" szón volt, és már leírtam, miért.

Narancsos kommunizmus 2019.02.22. 19:11:56

Kíváncsi lennék, hogy a nem éritettekből hányan fogják fel, hogy ezt nekik kell kifizetni.

Narancsos kommunizmus 2019.02.22. 19:17:11

@Ma is mentek gecizni?: Gazdád miben is teljesít jól? A közpénzlopásban?
Tudod hogy lehet egymillió munkahelyet csinálni? Úgy hogy élhetetlenné teszi az országot és lelép több mint fél millió ember! Nincs már szakács, fodrász, kőműves sem az országban. Nem csak az értelmiség tiplizik, hanem mindenki. Az 5 gyerekes családokat is beleértve. Ostoba fideszvégbéllény.

Pár dollárral többért 2019.02.22. 19:20:22

Pedig Varga Csontváz Mihály vagy 6 éve fújja a személyi jövedelemadó egyszámjegyűvé tételét. Haknizik állandóen ezzel, aztán adnak a sz@rnak egy pofont.
Se az elb@szott csoktól, se ettől az agyrémtől nem fog jobban szaporodni a magyar. Sőt, inkább még többen pakolnak össze és mennek majd a "hanyatló nyugatra".
Az ilyen támogatásokkal azok tudnak és akarnak élni, akik amúgy is jól élnek. Nem azt állítom, hogy minden tehetős akar vele élni, hanem azt, hogy abból a rétegből lesz az egy része a felhasználóknak.
Emlkészem én arra, hogy valamelyik narancskommunista képviselő/polgármester pályázott a háztartásigép csere programra. Na ilyen elvtelen, telhetetlen emberekre kell majd gondolni.
Autóra meg teljesen felesleges herdálni a közpénzt. Ha nagycsaládra vágyik, akkor vegyen nagy autót, de ne a közpénzből. A sajátjából.
Autónál úgy is megkeresik majd a kiskapukat a társadalmon élősködő egyedek is.
Amúgy akárki akármit ír, az árakba akkor is beleépül az összes támogatás, magyarul aki él a támogatásokkal az kb semmivel nincs előrébb, de a nagy többség akik nem élnek a támogatásokkal azok csak hátrányba kerültek ezzel.
Jelenleg az ingatlanpiacon 50% feletti a befektetők aránya. Miről beszélgetünk?

Pár dollárral többért 2019.02.22. 19:31:14

@Narancsos kommunizmus:

Pont azon morfondíroztam a héten, hogy több olyan útszakasz is van ahol felújítások folynak. Van ahol már egy éve, van ahol 3-4 hónapja. Nos az történik, hogy felbontják az utakat, majd egy idő múlva befejezetlenül otthagyják több hónapra fél évre, évre.
Na ez a magyar mentalitás igazi balkáni phos, mint a csúti proletár rendszere.
Nyugaton meg az ilyen kis szakaszokat 1-2 hét alatt megcsinálnak.
Közben meg a Putyin-joystick Brüsszelt köpködi. Igazi tapló, oda sz@rik, ahonnan enni kap.

Dzseem 2019.02.22. 20:35:51

@Narancsos kommunizmus: jesssz! 10 pont! Teljes egyetértés!

ubermeister 2019.02.22. 22:12:27

@Nancsibácsi

Azért kíváncsi lennék honnan vetted a 11. kerületi panelárakat metró közelében, mert köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. 2007-ben adta el kolléga 14,3 millióért a Lágymányosi lakótelepen (nem panel!) az 57nm-es lakását és vett 7,5 milláért egy kis (25-30nm) tégla legény lakást Kelenföldön. Ugyanebben az évben vettem 48nm téglát 7,5 millióért Pesten metró mellett (tavaly 28 millióért vitték el).

Aki nem érti hogyan tud egy alig valaki által elérhető termék (CSOK) árat befolyásolni annak javaslom hogy gondolkodjon. Magyarországon van 4 millió lakóingatlan ahhoz hogy 100 év! (hol lesznek a panelok meg lakóparkok 100 év múlva) lecserélődjön kell évi 40000 új, ehelyett bőven 10000 alatt van országos szinten. Csak a felső 1% 4-5 év alatt jut új lakáshoz (pénz nem számít), miközben a fejlesztő meg azt látja hogy az állam egy réteget megdob 10 millióval ezért szépen emel egy 10-est (1%-nak aprópénz, ha CSOK-os akkor könnyen jött, könnyen ment). Az a pár vevő aki a régi lakás + megtakarítás + hitel komboból költözött volna új lakásba, az meg fogja emelni a lakása értékesítési árát, már csak azért is mert a használt ára nem független az új árától.
Gondolom az önkormányzattól pár százezerért vett lakásod értékesítésénél megnézed mennyiért kapsz újat és X százalékra lövöd be a sajátod, ha az új ára felmegy te is emelsz. Ha nem így teszel akkor szólj, pár százezerért duzzogva de megveszem a kecót.

Nancsibacsi 2019.02.23. 08:41:41

@moszkvicssluszkulcs: "Magyarországon meg csak a nők érnek valamit a kormányok szemében."
Általában az ér valakit, aki felneveli a gyereket.

Nancsibacsi 2019.02.23. 08:47:11

@bontottcsirke: "marad az 5%. Inkább három. Viszont látom nem érted a lényeget. Az árak nem a 3%-ot érintik, hanem mindenkit. "
Hát tényleg nem látjuk a lényeget - vagyis igen, mert a lényeg az, hogy az alapfeltevésed is hibás.. Te azt mondod, hogy a piac úgy működik, hogy amennyi pénze a vevőnek van, azt MIND el tudja kérni. Ez valójában hülyeség: hiába van 100 milliód, és hiába emeli fel a pék egy kifli árát 100 millióra - te nem fogod megvenni. De tegyük fel hogy mégis igazad van: ha van 100 milliód, akkor 100 millió egy lakás (meg egy kifli is), ha van 1000 milliód, akkor meg 1000. A piac 5 százalékának van 100 milliója - a többinek nincs. Vajon meg fogják az árakat emelni 100 millióra az 5% kedvéért? Nyilván nem, hiszen akkor a 95% meg nem fog vevőt találni.

Nancsibacsi 2019.02.23. 08:48:24

@Ma is mentek gecizni?: Pedig milyen szép idők is voltak azok - a 2 millió minimálbéres országa (a maradék meg közalkalmazott volt :-D

Nancsibacsi 2019.02.23. 08:49:27

@Narancsos kommunizmus: Fentebb írták:
Munkahelyek szama: 2010 augusztus: 3 789 400 (forras [1] Index)
Munkahelyek szama 2018 december: 4 481 000 (forras: [2] KSH)
NE HAGYD MAGAD MEGZAVARNI A TÉNYEK ÁLTAL, ELVTÁRS!

Nancsibacsi 2019.02.23. 08:50:45

@Pár dollárral többért: "Pedig Varga Csontváz Mihály vagy 6 éve fújja a személyi jövedelemadó egyszámjegyűvé tételét."
A 40 százalék sokkal jobb volt :-D
Túl régen volt már 2010, és nem emlékeztek rá. Szerencsére van aki nem felejt.

Nancsibacsi 2019.02.23. 08:55:07

@ubermeister: "Azért kíváncsi lennék honnan vetted a 11. kerületi panelárakat metró közelében, mert köszönőviszonyban sincsenek a valósággal."
Az XI ker elég nagy - nézd meg mondjuk a Bikás parknál az árakat - én arról beszéltem.
Ami alatta van hablaty, azt ne haragudj, de simán nem értem. Próbáld meg eldönteni miről szeretnél írni, és ne csak random baszd egymás után az éppen előtörő gondolataidat légyszi.

chrisred 2019.02.23. 08:58:29

@Nancsibacsi: De az internet sem felejt, például azt, hogy nem volt 40%, viszont volt adójóváírás, amit bőven az átlagbér felett is igénybe lehetett venni.

"Évi 5 millió forintos jövedelemig az adó mértéke 17 százalék, efelett pedig 32 százalék. Ezzel összhangban változik az adójóváírás mértéke is. Az adójóváírás a bér 17 százaléka, legfeljebb havi 15 100 forint, amely teljes egészében utoljára az évi 3188 ezer forintos jövedelemnél vehető igénybe, ezt követően 12 százalékkal fut ki, így 4698 ezer forintos éves jövedelemszintig érvényesíthető".

Pár dollárral többért 2019.02.23. 09:21:57

@Nancsibacsi:

Igazi tetű fideszes logika. Hol írtam én, hogy jobb volt 2010-ben?
Az a helyzet, hogy csöbörből vödörbe került a magyar társadalom, de ha kritika éri a narancskommunista intézkedéseket, akkor értelmes belátás és gondolkodás helyett állandóan visszafelé mutogatnak a szoci korszakra.
Ha elfogadjuk, hogy a szoci korszak szar volt, akkor a narancskommunizmus meg phos.
Neked b+ csak fekete van meg fehér. Ezért nem is fejlődsz sehova.

ursus artos 2019.02.23. 09:57:31

@chrisred: "Éppen ezért tartanám az erre forditott közpénzek logikusabb felhasználását az iskolabuszrendszer beindítására és fenntartására. "
Lesz iskolabusz rendszer. L: hírek, néhány hónappal korábban.

chrisred 2019.02.23. 10:06:48

@ursus artos: Azt már Fletó is beígérte. Az ígéretek ingyen vannak.

moszkvicssluszkulcs 2019.02.23. 11:16:50

@Nancsibacsi: Kikérem magamnak, hogy én nem nevelném a gyerekeimet...

bulista 2019.02.23. 12:10:12

@high up!: Sújtani (ige) az pontos jé, Te Nagyon Mély Magyar!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.02.23. 12:18:15

a hitelnél a narancs és a sárga kérdés kb ugyanaz. legalábbis a válaszadási lehetőségek kategóriáinak logikája szerint ugyanaz a kategória. egy nyomorult, következetes válaszadási kategória-rendszert nem bírtok összehozni?!

Nancsibacsi 2019.02.23. 15:12:26

@chrisred: Azért valljuk be: ez alapján te se tudnád kiszámolni, hogy mondjuk 800 bruttó esetén mennyit kellett fizetni 2009-ben, ugye? A gyurcsány kormány adózása elég szarkavarós volt: szuperbruttó - hogy ne kelljen adókulcsot emelni, hanem emelje az alapot - ebből lejön az adójóváírás, stb. Nem ám egy egyszerű, becsületes szorzószám mint most.

Nancsibacsi 2019.02.23. 15:16:48

@Pár dollárral többért: "Igazi tetű fideszes logika"
Fidesz kormányzás jobb nekem mint az mszp volt, ezért rájuk fogok szavazni, mivel komolyan vehető 3. erő meg nincs, és ha volna, akkor is benne volna a kockázat, hogy szarabb lenne akár mindkettőnél. Ha ez tetű logika, akkor a tiéd vajon milyen? Értem én hogy a tények kemények, és szar érzés az, hogy kisebbségben vagy az összes életképtelen béna szarral együtt, akik számára jelenleg rosszabb, mint az mszp alatt, de azért hadd ne én legyek már a felelős, hogy tajgetosz pozitívak vagytok.

chrisred 2019.02.23. 16:08:46

@Nancsibacsi: 2009-ben már egy kattintással találhattál magadnak bérkalkulátort, amivel pillanatok alatt meg lehetett kapni ezeket az adatokat. A XXI. században ez ne legyen már szempont. Azzal egyébként egyetértek, hogy az adójóváírásnál sokkal korrektebb és igazságosabb a nullás adósáv, amit nyugaton alkalmaznak. De ehhez már hozzászokhattunk a rendszerváltás óta, a hatalmon lévő pártok a legkörmönfontabb és legbonyolultabb módszereket alkalmazzák az adószabályoknál, hogy a lehető legmagasabb újraelosztási szintet tudják tartani. És a választási rendszereknél, hogy a lehető legnagyobb hatalomkoncentráció valósulhasson meg.

Pár dollárral többért 2019.02.24. 14:53:06

@Nancsibacsi:

A tied tetű logika, amit a pártközpontból írtak neked. Az enyém meg az, hogy egy társadalom életszínvonalát nem tudod úgy magasabbra emelni és nem tudod szaporítani, ha a k.rva politikusok függésében tartják őket. Tőlük függnek, a ótvar támogatási rendszertől.
Nem ám az van, hogy felnőttként gondolnak az állampolgárra és a tudja megteremteni a saját egzsisztenciáját 30 éves korára. Nem b+ támogassuk közpénzből egy kicsinyke kis csoportot a jókora többséggel szemben.
Szidnám én a Varga Mihályt, ha bevezették volna az egyszámjegyű személyi jövedelemadót.
Nem.
Mert az egy társadalmilag igazságos rendszer.
Az ami most megy az meg társadalmilag nemhogy nem igazságos, hanem egy őrület.
A támogatások beépülnek az árakba, mert az eladók beépítik az árakba.
Én megértem, hogy alacsony bázisról emelkedett az ingatlan ára, de max 2-szeresére kellett volna emelkednie. Már 3-szoros árnál járunk és jön még ez a támogatás.
Szerinted ez reális?
Mond azt, hogy 200.000 gyerek fog születni évente, vagy legyen csak 120.000.
Ha ezt te elhiszed, akkor szavazzál rájuk. Meg is érdemled.

Ennyit ért a csokod:

www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/kevesebben-szulettek-magyarorszagon-1172063/

Igen neked jobb, mert nyalod az orbán valagát, azért jobb neked, aki meg nem nyalja és nem béget mert elvei vannak és nem korrupt az meg annyit is ér.
Hajbókolsz közben teli torokból mszp-zel, miközben azt sem tudod, hogy ki kivel és miben ért egyet.
Azt nyomjátok amit a pártközpontból leadnak, nincs saját gondolatotok.
Mszp, mszp, mszp, soros, soros, soros, migráncs, migráncs, migráncs, Brüsszel, Brüsszel, Brüsszel, emútnyócév, elmútnyócév, emútnyócév, gyurcsány, gyurcsány, gyurcsány,
Ennyit tudtok meg a neveteket két x-el b+.
Hidd el ezek is a szemétdombra valók ugyanúgy, mint az előző banda. Szavazzál rájuk, mert boldogok a lelki szegények.

Pár dollárral többért 2019.02.24. 15:02:51

@Nancsibacsi:

"Értem én hogy a tények kemények, és szar érzés az, hogy kisebbségben vagy ..."

Te beteg vagy? Elgurult a gyógyszered? Honnan veszed, hogy én kissebségben vagyok?
Azt gondolod, hogy valamelyik párt tagja vagyok?
Vagy valamelyik párt támogatója szavazója?
El vagy tévedve, de nagyon. Olyan tévképzeted van, hogy azzal már az elmegyógyintézetbe kellene menned.
Ha valaki nem ért egyet valamiben orbánoddal az már egyből csak valamelyik párt szavazója lehet?