Mi alapján döntsek, ha gyors és megbízható notebookot szeretnék vásárolni?

2018.sze.25.

A saját példámon keresztül próbálok segíteni az éppen notebook vásárlást tervezőknek. A régi laptopomat egy HP 255 G4-et, ami 2 évig hasznos társam volt, lecseréltem, mert nem bírta azt a tempót, amit a munkám során diktálok és elvárok egy "munkatárstól". Nem kirúgásról van szó, a család továbbra is használja, de kellett egy erősebb gép. 6 szempont volt, ami lapján az új gépet kiválasztottam és végül nem kellett csalódnom.

how-to-choose-laptop-for-web-design-and-development.jpg

Igények

Hasznos laptopot, csak úgy tudsz választani, hogy pontosan meghatározod az igényeidet. Nem elég, hogy játékra vagy irodai laptop kell, mert így az eladók is félrevezetnek. Pontosíts!

 

Íme az én igényeim:

Képernyő: A régin megszoktam a 15,6" képernyőt, ezzel a mérettel kerestem az újat is, de 14" a minimum. Nézek rajta néha filmet is, persze szeretném jó minőségben, legalább HD nézni.

Gyorsaság: utálok várni, az idő nekem valóban pénz, vállalkozó vagyok, a napi 10-12 óra melót szeretném 1 órával rövidíteni, annak köszönhetően, hogy a gép pörgős és nem kell várnom a betöltésekre, számításokra.

- a böngészést és a Facebook-ból is kihozza a maxot.

- Elég sokat használom az Excelt, és végzek vele nagyobb adatbázisokon elemzéseket, nem szeretek várni a számolásra.

- videó renderelési időt legalább 30%-kal csökkentse, és közben is tudja cikket írni, Facebook-on közzétenni várakozás nélkül.

Készenlét: sokat utazom és direkt használom a vonatot, telekocsit, hogy közben is dolgozhassak. Ezért fontos, hogy a laptop a legnagyobb terhelésen is kibírjon 3-4 óra munkát. 

Kinézet: nem érdekel, munkagép

Egyéb igények: Projektorhoz való kötés (HDMI), 256-500 GB tárhely, USB 3.0 is

Ár: nagyon fontos, hogy az igényeimhez passzoló gépet találjak, mondhatnám mindegy milyen olcsó, ha nem érek vele semmit. A határt én 180.000 Ft-nál húzom meg, ez alatt szeretnék új laptopot találni. Az ár tartalmazza a jogtiszta WINDOWS 10 HOME telepítés árát is, ha nem lenne rajta alapból. 

 

Szűrés 

Segítséget kértem a www.notebookspecialista.hu-tól, hogy szűkítsék le nekem a mezőnyt 4-5 gépre és értékeljék a notebookokat. Az igényeket számszerűsíthető és konkrét technológiai szűrőkké alakítottuk.

Minimum 14" képernyő, maximum 180.000 Ft, min 256 GB SSD vagy 1 TB HDD merevlemez, Intel® Core™ i3 processzor (2 magos), garancia min. 2-3 év, 4 GB memória, memória típusa DDR4, ami bővíthető. Akkumulátor cellaszám legalább 3.

Ez a néhány szűrő máris minimum 155.000 Ft-os árat jelent, de ez még belefér a büdzsébe.

Nézzük a fennmaradt gépeket!

 

Szűrés utáni notebookok 

(Az ár tartalmazza a jogtiszta WINDOWS 10 HOME telepítés árát is, ha nem lenne rajta alapból, viszont MS OFFICE csomag nélkül, ami évi 20.000 Ft)

Bővebb infót a notebookok nevére kattintva találtok!

Acer Aspire (3A31551385U)

Lenovo Ideapad 330 (81DE00WXHV)

Dell Inspiron 3567 (3567FI3WE1)

HP 250 G6 (3VK56EA)

HP 250 G6 (1WY24EA)

 

Acer Aspire (3A31551385U)

A szűrésnek megfelel, az ára 170.800 Ft. i3 proci, 256 GB SSD, 2 év garanciával. Az SSD gyors programindulást, az i3 proci gyors számítást ígér.

501406493_acer-aspire-3-a315-51-385u-nx-gnpeu-059.jpg 

Lenovo Ideapad 330 (81DE00WXHV)

168.800 Ft-os árával, ami tartalmazza a Windows 10 HOME telepítését is, hasonló árkategória, mint az Acer. SSD helyett HDD van, igaz abból egyből 1 TB. 2 év garanciával.

508262713_lenovo-ideapad-330-81de00wxhv.jpg

 

Dell Inspiron 3567 (3567FI3WE1)

154.900 Ft árával ez lesz a mezőny legolcsóbb laptopja. Egy szépséghibája van, hogy 1 TB HDD ez is. A processzora korábbi széria, mint az ACER-é és LENOVO-é. Egyebekben megegyezik velük. Ami viszont extra, hogy 3 év garancia van és nem véletlenül, a DELL notebookok elég megbízhatóak.

513392838_dell-inspiron-3567-3567fi3we1.jpg

 

HP 250 G6 (3VK56EA)

A szűrésnek minden szempontból megfelelő laptop. A processzor megegyezik az ACEr és LENOVO-éval, 256 SSD-vel ez egy pörgős kis laptop lehet. A HD webkamera jól jön a Skype tárgyalásokhoz. 3 év garancia. 

513791622_hp-250-g6-3vk56ea.jpg

 

HP 250 G6 (1WY24EA)

Az egyetlen i5 processzorral szerelt gép, ami így a legtöbb számításra képes (2,5-3 millió/sec) a bemutatott laptopok körében. Ha ez a gép 184.000 Ft-ért 256 GB SSD-vel lenne szerelve, akkor ezt választanám és nem gondolkodnék tovább, de ez 500 GB HDD-vel van szerelve, ami nekem a pörgés szempontjából hátrány. A többi paraméter passzolna. 3 év garancia.

468735513_hp-250-g6-1wy24ea.jpg

0_thm-termekek-masolata_1.png

 Bővebb infót a laptopok nevére kattintva találtok az egyes gépekről!

 

Melyiket válasszam?

A fő kérdés, hogy melyik gyorsabb az i3-7020U procis SSD merevlemezes gép vagy a i5-7200U processzoros HDD notebook?

Az i3-7020U processzor egy 2018-as modell 2 magos 4 szálas és 2.3 GHz órajelű, míg az i5-7200U egy 2016-os modell és 2 magos 2.5 GHz-3.1 GHz órajelű, 4 szálas processzor. 

cpu.PNG

A userbenchmark.com olvasói visszajelzései szerint 35%-kal gyorsabb az i5!

Egy frissen telepített gépen SSD-vel 40 mp az indulási idő, akkor HDD-vel 60 mp lesz az indulás. Ha a Call of Duty SSD-vel 10 mp alatt indul, akkor HDD-vel 18 mp lesz. MS Excelnél SSD 3mp, HDD 10-15 mp is lehet.

Tehát program indításkor kijöhet az SSD előnye. Ráadásul az SSD-ben nincs mozgó alkatrész, így az utazást-rázkódást is jobban bírja, mint a HDD. Ezt teszteltem én is a megvásárolt laptoppal.

A mostani 2014-es AMD A6-6310 1.8 GHz, 1 magos procinál az 2018  i3-7020 2 magos 2.3 GHz processzor is 50%-kal gyorsabb. 

Egyszerű lenne azt mondani, hogy vegyek Intel i5 processzoros és SSD-s laptopot, de ezek a laptopok már 180.000 felett kezdődnek és még más tulajdonságot nem is vizsgáltunk. Csak akkor fizetnék ezen felül plusz árat, ha valami nagyon durva rendszerigényű játékot nyomnék a laptopon. Igen, ilyenkor fizesse ki, akinek ez szükséges.

Több tesztvideót néztem meg az i3 SSD vs i5 HDD témában a Youtubon, ahol semmi különbség nem látszódott a 2 verzió között, csak az, hogy az SSD-s gyorsabban indul. Meggyőzően gyorsabban.

 

A döntés

Az SSD teljesítménye nagyon meggyőző volt a tesztvideókon, így ez végül nálam szűrő lett, és a HDD laptopok ki is estek. A +1 év garancia az Acer Aspire (3A31551385U) képest nekem megér 9.000 Ft-ot, így a választott notebook a HP 250 G6 (3VK56EA) lett, belefért a büdzsébe pont. Mutatom a különbséget a régi és az új notebookomon:

Persze egy 2 éves HP G4 laptopot bármelyik új eszköz lenyomja a G4 bevezetése óta eltelt időben végzett fejlesztéseknek köszönhetően. Ezeket a méréseket inkább a saját megnyugtatásomra végeztem el, hogy nem nyúltam mellé a vásárláskor. Valószínűleg ezt a teljesítményt hozza a hasonló paraméterekkel rendelkező Acer, Lenovo, ASUS és DELL is, szóval nagyon nem lehet mellényúlni. 

Egyetlen szépséghiba, hogy az összes ékezetes betű rajta van a billentyűzeten, kivéve "í" és "Í", így marad az alt gr + "i" és "I". Szóval ezt is érdemes megnézni, nem elég, ha az van írva, hogy magyar billentyűzet a specifikációnál...

 

Ha a notebook mégse felel meg az igényeidnek!?

Ha nem azt kaptad, amit vártál a terméktől, illetve gyártó által közölt teljesítményeknek nem felel meg a notebook (vagy bármely webshopon keresztül rendelt termék), akkor visszaküldheted, hisz garanciális és vannak plusz fogyasztói jogaid, ha webshopon keresztül vásárolsz.

Nem csak a hagyományos elromlási garanciára gondolok, ami 1-2-3 év lehet, hanem a 14 napos indoklás nélküli elállás lehetőségére, amit egyes forgalmazók saját döntésükkel 30 napra is bővíthetnek, pl ez a forgalmazó. 

Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületétől kapott információk az elállás jogáról

 

A fogyasztót internetes vásárlás esetén indoklás nélküli elállási jog illet meg, amit néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhat.

A fogyasztó az elállási jog alapján akkor is visszaléphet a szerződéstől, ha a termék nem hibás, csupán az nem tetszik neki, vagy úgy gondolja, hogy nincs rá szüksége. Az elállás alapján a vállalkozás a termék visszaküldése ellenében köteles annak ellenértékét visszafizetni.

Termék megrendelése esetén az átvétel napjától, míg szolgáltatás igénybevétele esetén a szerződéskötés napjától számított 14 naptári napon belül élhetünk elállási jogunkkal.

- 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával

- saját szavainkkal megfogalmazott erre irányuló egyértelmű nyilatkozat útján, melyet lehetőleg ajánlott, tértivevényes küldeményként adjunk postára

- vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja az elállási jog gyakorlását (vissza kell igazolnia)

Annak tényét, hogy az elállásra határidőben sor került a fogyasztónak kell tudni bizonyítania.

Az interneten történő vásárlás esetén az elállás joga csak a fogyasztókat illeti meg, vállalkozásokat nem

 

Tehát...

1. Határozd meg az igényeidet

2. Párosíts hozzájuk szűrőket

3. Szűkítsd 3-5 termékre a választékot

4. Ezeknek egyenként olvasd el a specifikációjukat és keress véleményeket róluk

5. Rendeld meg az igényeidnek legjobban megfelelőt

6. Ha mégsem váltja be a hozzá fűzött reményeket, akkor küldd vissza 14 napon belül és kezd újra az 1. ponttól

 

A notebook vásárlásban a Notebookspecialista.hu segített, a 30 napos elállás garancia is náluk elérhető !

A bejegyzés trackback címe:

https://maradokapenzemnel.blog.hu/api/trackback/id/tr6914232789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paráznabillegető 2018.09.26. 09:33:11

az acer szinte minden szempontból nagyon jó, kivéve hogy sajnos az akkuja rohadt gyenge. valamivel több mint egy év múlva elkezdődik a rohamos teljesítményromlás.
most asus gépem van, szokatlan kissé a billentyűzete (nem igazán "hagyományos"), de ezen kívül nincs vele semmi gondom.
a hp nekem ormótlan.

maradokapénzemnél 2018.09.26. 09:43:09

@paráznabillegető: szia, ASUS-ból pontosan melyik típus?

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2018.09.26. 09:49:19

i5, 8 GB RAM, 256 GB ssd, fullhd antireflex képernyő, szerintem ez a minimum spec, amit jelenleg ésszerűen venni kéne.

RHalacska 2018.09.26. 09:56:59

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: Egyetértek. A cikkíró az elején meghatároz egy csomó erős feltételt, majd i3 nál kezd, ami a belépőszint. Egy használt Corei7-es 8GB RAM, 256SSD gép, Windows 10 Pro val 165.000-ből kijön, 1 év garanciával, telepítéssel támogatással. Na az pörgős gép ezekhez képest. Iskolába sem viszünk Corei5, 8GB RAM alatti gépet, és ott is próbáljuk az SSD-t amennyi pénz van rá.

i 2018.09.26. 10:01:26

256GB SSD sebesseg miatt nagyon jo, de erdemes rögtön egy külsö HDD-t is odakesziteni archivalashoz, mert garantalom, hogy szinte mindig majdnem tele lesz..

Nem vagyok egy nagy fajl-gyüjtögetö, de valahogy megis mindig epphogy van rajta hely..

Guille 2018.09.26. 10:02:47

Ezért kár volt cikket írni, az igények összeírásig van értelme. 80-100 ezer között használtan minden specifikációban jobb üzleti minőségi gépet tudsz venni, még garanciával is. De egy átlagembernek kisebb igényekkel már 60-ért is van tökéletes.

hintalo 2018.09.26. 10:09:37

HP Elitebook szinte bármelyik használt tagja.... pl. 2560p max, 60 ezerért, i7 2 generációs, 8 giga ram, 128 GB SSD, 3 órás akkuidő. 12,3 colos, lehget vele utazni, dokkolható (5000 Ft) dolgozni a legjobb választás.

deckard_r 2018.09.26. 10:13:01

Ha a gép munkaeszköz és az idő pénz, akkor olyan gépet kell választani, aminek rendes szervízháttere van, lehetőleg on-site garanciával legalább 3 évre. Ez praktikusan a Dell/HP/Lenovo üzleti vonala. Viszont az nem 180e Ft...

Nerevaryne 2018.09.26. 10:26:17

Szóval meghatározod, hogy üzleti laptopra van szükséged, aztán veszel egy otthonit. Ne csodálkozz, ha túlmelegszik vagy könnyen eltörik majd. Az otthoni laptopokat arra találták ki, hogy a nappali, az ágy és a kert vonalán szabadon mozoghass vele, és kb egy film erejéig bírják akksiról. A hűtése rendszerint alumínium+műanyag kombó, réz mutatóba sincs, a képernyő gyengén rögzített, a zsanérok lazák és könnyen törnek, fém helyett műanyag házban.

Vállalkozó vagy, de nem tudod, hogy ha veszel egy rendes eszközt ami bírja 5 évig gond nélkül azzal jobban jársz, mint egy gyenge anyaghasználatúval ami max 2 év múlva anyaghiba okán lerobban? Persze, gondolom nem informatikus vagy, nem tudhattad. Meg kéne kérdezni valakit aki ért hozzá, de legalábbis nem világgá kürtölni a hibás választást.

maradokapénzemnél 2018.09.26. 10:30:32

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: mire? ez nem igényekhez való igazításnak tűnik, hanem menőzésnek

werinter 2018.09.26. 10:32:25

4GB RAM manapság vicc, szóval elég rossz döntés volt, hiába az SSD. Az i3-as notebook CPU-k belépő szintnél talán kicsivel jobbak csak, komoly irodai munkára alkalmatlan.
Én inkább vettem volna / vennék egy néhány éves használt gépet, amiben HDD van és bővíteném egy SSD-vel, illetve memóriával, ha szükséges.

maradokapénzemnél 2018.09.26. 10:32:32

@Nerevaryne: elégedett vagyok vele, masszív. Megkérdeztem szakembereket, kösz. Név nélkül meg könnyű okoskodni

Haloperidol 2018.09.26. 10:32:32

Én használtan vettem egy 3. gen i7-el szerelt 12.5 inches Dell Latitude gépet 100e-ért Win10 nélkül (mivel Linuxot használok munkához, szórakozáshoz) plusz 30e-t rádobtam egy új dupla akkura - tökéletesen elégedett vagyok vele. Ami 4-5 éves prémium kategória, simán elvan még 3-4-5 évig tapasztalatom szerint. (plusz a bolt 1 éves gari adott a géphez).

maradokapénzemnél 2018.09.26. 10:33:17

@werinter: nem hiszem az ilyen mókolásokban, meg a több éves notebookokban, van elég rossz tapasztalatom,

maradokapénzemnél 2018.09.26. 10:34:11

@hintalo: jogos lenne az észrevételed, nekem is volt Elitebookom, imádtam. De gari nélkül azt se venném meg.

maradokapénzemnél 2018.09.26. 10:34:46

@Guille: ezért kár volt hozzászólni...

hintalo 2018.09.26. 10:42:08

@maradokapénzemnél: A Te észrevételed is jogos :) Fél évet szoktak adni, ha cégnél veszed, én az elsőt és a másodikat ott vettem, utána már bíztam benne annyira, illetve tudtam, hogy mire kell figyelni, hogy a 3-6. már magánszemélytől volt. 4 éve van meg a legrégebbi, fél éve a legújabb, a családban aki gépet akart venni, rábeszélés nélkül, látva és kipróbálva döntött emellett, eddig egyikkel sem volt gond. Most is kontaktban vagyok egy 32 ezer forintos i5-ös verzióval, annyiért ajándék, a 2. gyerek meg nemsokára kinövi a Celeronos netbookot :)

nyu 2018.09.26. 10:50:27

"Persze egy 2 éves HP G4 laptopot bármelyik új eszköz lenyomja a G4 bevezetése óta eltelt időben végzett fejlesztéseknek köszönhetően. "

Nem lennék róla meggyőződve.

HP EliteBook 8570p-t (i5-3210M, 2x4GB DDR3, 128GB SSD, 15.6" 1600x900) cseréltem karácsonykor egy használt EliteBook 840 G2-re (i7-5500U, 2x8GB DDR3, 256GB SSD, 14" 1920x1080), amit 170k-ért mért a nepper.

Nézegettem pár szintetikus tesztet, de a kettővel újabb generációs proci - ráadásul i5 helyett i7 - ellenére alig egyszámjegyű a számítási teljesítményük közti különbség.
Fejlettebb architektúra éppencsak elég a 100MHz órajel hátrány kompenzálására. (2.5GHz vs 2.4GHz), tesztektől függ, hogy éppen -2% vagy +4% az újabb proci javára.

Igazából a régi laptopot csak azért cseréltem le, mert a 8570p egy eléggé masszívra épített tank volt, és utáltam kézben cipelni a 2.7 kilóját meetingről meetingre.
840 G2 jóval áramvonalasabb, alig 1.6 kiló, felesleges DVD író sincs már benne.

Amiben viszont sokkal jobb az új vas: kevesebbet fogyaszt: régi gép ~2órát ment akkuról, mostani 5-öt is kibír, ha nincs szénné terhelve.

Ja, és azért nem 840 G3/G4-et vettem, mert azokat már nem lehet Win7-re downgradelni, meg jóval drágább beléjük a DDR4 bővítés.

rnz 2018.09.26. 10:51:17

i5 és 8 giga ram alatt ma már butaság gépet venni, ahogy az ssd is alap. Amihez én még ragaszkodnék, az egy normális, dedikált videókártya.
Az ssd helyett esetleg lehet sshd, ami jóval gyorsabb mint egy hdd, ellenben olcsóbban ad nagyobb kapacitást, mint egy ssd.

szanaImas 2018.09.26. 10:59:42

A 2014-es AMD A6-6310 1.8 GHz proci szerintem 4 magos, és a 2018 i3-7020 2 magos 2.3 GHz processzor cirka 30%-kal gyorsabb, nem 50-nel.

A teljesítményteszted szerintem egy vicc, gondolom az SSD-s új gépet hasonlítottad össze a HDD-s régivel. Ha egy fészbúkoldal nekem 45 másodpercig töltődne (de akár 28 másodpercig is), földhöz basznám a kalapom. A core2-es R60-as háború előtti notin a 28 fele sincs egy ilyen oldal betöltése.
A legolcsóbb az lett volna, ha veszel egy SSD-t a régi notiba.

Zed is not dead yet 2018.09.26. 11:03:39

... és akkor felmész a pc-aréna honlapjára és ezeknél a fingoknál nagyságrendekkel komolyabb vasakat tudsz venni kifogástalan állapotban, 1 év garanciával, az új ár feléért-harmadáért.

Most komolyan, "az i3 proci gyors számítást igér" ... hát mihez képest? Windows 10 alá i3? Szeretsz sokat várni? Meg a RAM ... sorry, de win10 alá 8 gigánál indul a használható mennyiség. És persze SSD, notebookba végképp semmi más.

szanaImas 2018.09.26. 11:13:58

Ja, egyébként a linked alapján az új noti 1366x768, szóval elég nehéz rajta a HD filmnézés is. :P

tonyk 2018.09.26. 11:14:06

"A határt én 180.000 Ft-nál húzom meg, ez alatt szeretnék új laptopot találni. Az ár tartalmazza a jogtiszta WINDOWS 10 HOME telepítés árát is,"

Idáig olvastam el... Üzleti igények, otthoni kategória árban... :)

szanaImas 2018.09.26. 11:17:43

@szanaImas: Bocs, a HD megy, én kevertem, nekem a HD az 1920×1080, szóval nem szóltam.

ex-dr. vuk 2018.09.26. 11:25:00

Hat nemtom en hasznaltan vettem egy HP 840 G2-t (I5-5200U), 8GB ram, 240SSD, mindezt 100 fontert (36.000 ft).
Nyertem?..

Zed is not dead yet 2018.09.26. 11:33:08

Egyébként pedig, ha a teljesítmény-témát kicsit hanyagoljuk, akkor szerintem a laptopvásárlás legfontosabb témái:

- ergonómia (normális billentyűzet, használható tapipad, ha van pöcökegér, akkor milyen)
- kijelző (de jó lenne már ha végre nem gyártanának notikat TN panelekkel, szóval IPS-re érdemes gyúrni)
- hűtés!!! (részben processzor kérdése is, újabb generációs processzorok kevesebb áramot zabálnak, kevésbé melegszenek, kevésbé kell hűteni - de gép-felépítés kérdése is, pl. vannak olyan lenovok, hp-k (mondjuk leginkább _nem_ a bazári modellek), amelyeknek gyakorlatilag semmi hangjuk nincsen, még erősebb terhelés alatt sem) ugyanitt téma az is, hogy a gép milyen könnyen szedhető annyira szét, hogy a hűtését ki tudjuk takarítani. Újabb gépeknél ez némelyik modell esetében nagyon könnyen megy, más modelleknél meg kurva nehéz ügy. Ha az ember a kiszemelt gépekről megnéz egy szétszedős/összerakós videót a jutyúkon, akkor erről is tud tájékozódni.
- wifi: vannak modellek, melyekben a wifi antenna elhelyezése és általában az egész wifizés különösen gyengén sikerült, erről is vannak a neten elérhető infók. Nagyon nem mindegy, hogy adott helyen az egyik gép jóval gyorsabb tud lenni a wifijével, mint a másik (mert ugye a wifin keresztüli internet-elérés gyorsasága erősen függ a wifi-kapcsolat jelerősségétől és megbízhatóságától). E tekintetben is érdemes kicsit guglizni a kiszemelt gépekről.
- kijelző-konstrukció: szintén egy kis guglizással érdemes utánajárni, hogy mit lehet tudni a kijelzőről konstrukciós szempontból, vannak-e róla rossz hírek, mert könnyen bele lehet futni óriási pofonokba ezzel. Konkrétan a zsanérozása (miből van, mennyire erős, mennyire időtálló), a kijelző csatolása az alaplaphoz (milyen kábel, hogyan van elvezetve, mennyire védett, mennyire bírja a nyitogatást/csukogatást, mindkét végén csatlakozós-e, vagy beforrasztott, stb.). Megeshet, hogy adott modell különösen eltörésre hajlamos szalagkábelét nem lehet cserélni, vagyis csak az egész kijelzővel együtt (ez többnyire a gazdasági totálkár tipikus esete), vagy a nagyon csinos, vékony, teljesen áthajtható zsanérok, amikor tejfölöspohár-műanyagból készülnek fémszínűre pingálva és az első ügyetlenebb hozzányúlásra eltörnek... vagy amikor eltörik a kijelző burkolata, mert a notebook-táskában a nem túl ügyesen bepakolt tápegység vagy egér hordozás közben megnyomta a burkolat közepét ... esetleg ugyanígy eltörik a zsanér a nyomástól.

Ppix 2018.09.26. 12:22:05

+1 szavazat a használtra.
Legnagyobb hülyeség 100 felett új középszart venni, amikor nettó 100-180 között 6-24 hó garival használt üzleti prémiumot lehet kapni. Dell vagy Lenovo.
Ezt a bejegyzést egy Dell Latitude 7480-on írom.
Űrhajó, masszív, strapabíró, könnyű. 5 év múlva is gép lesz, nem recsegő, törött kávájú beragadt billenytűzetű hulladék.
(196 nettóért meg lehet kapni i7-el:
westnotebook.hu/laptopok/uzleti/dell-latitude-7480-14-fhd-ips-erintokijelzo-i7-7600u-8gb-ddr4-256gb-ssd-gyari-garancia-2020-06-03-ig-1754 )
De 155 nettó körül már van Lenovo ThinkPad X1 Carbon a kocsisinformatika.hu-n.

Neo07 2018.09.26. 12:32:36

Csatlakozom az előttem szólókhoz: egy használt üzleti gép hozhatja a jobb ár/érték arányt, a jobb strapabíróságról, szervizháttérről nem is beszélve. Ezeket a gépeket valóban napi 8-16 órára tervezik, a leesés elleni védelem, a bővíthetőség mind mellettük szól. (Az új belépőszintű gépek ma már nem bővíthetők, a meglevő memóriamodulok is fixen be vannak forrasztva az alaplapra, legalábbis ezt írják.)

A pc-max-nál egész jó gépeket kínálnak , van ott pl. i5-6300, 8GB, 128 SSD-vel szerelt, FullHD IPS kijelzős gép is. (SSD így is úgy is betelik, mindenképp kell olcsó HDD hozzá, akár a gépbe szerelve, akár külső tárként. A NAS-ok nem igazán hordozhatók.) Ezek a gépek sokkal kevesebbet fogyasztanak, ezért akár 8-10 órát is mennek akkuról, ugyanakkor gyorsak is ha kell. A generációszám is fontos, nem mindegy, hogy egy 7-8 évvel ezelőtti ix prociról vagy két-három éves ix-6xxx vagy a legújabb ix-8xxx-ról van szó; mert fogyasztásban, sebességben, egyéb beledrótozott hardveres pluszok, pl. az OpenGL vagy a kodekek hardveres támogatásában nagyon különböznek. Az AMD-k is nagyon jók, bár ezekről most nincs friss tapasztalatom.

És igen, 8 GB alatt nem érdemes új gépet venni, a mai modern 64 bites rendszerek (a Linux is) már igénylik a 8 GB-ot (Ha sok programot futtatsz, meg böngészőt sok füllel,stb)

szcsongor 2018.09.26. 12:32:50

Egyetértek, az a 4 giga ram iszonyú kevés lesz. A hajadat fogod tépni egy idő után, amikor 3 szoftver egyszerre fog futni, plusz pár tab a böngészőben és nem érted miért kell annyit várni hogy megnyíljon vagy reagáljon valami. 8 giga a minimum manapság. Ha azok a szakértők azt mondták, 4 elég lesz, akkor nem tudom, honnan tanulták a szakmát.
Intel core i3 proci is az alja, persze lehetett volna Celeron is benne, annál azért jobb :)

Zed is not dead yet 2018.09.26. 12:33:15

@Ppix: Két dolog van, amit fájóan hiányolok a mostanság elérhető üzleti noteszokból (nemcsak a használtakból)
- teljes billentyűzet (mint ami a manapság kapható legalja consumer lenovókban is megvan akár)
- 14 collnál nagyobb kijelző (persze jó lenne már ez is IPS legalább)

Nyilván a két dolog valamilyen szinten összefügg, szóval egy 11-14 collos képernyőmérethez még vékony kávával se adódik az a gépméret, ami elegendő helyet ad egy teljes billentyűzethez (sajnos régen nincs már olyan, mint a régmúlt thinkpadjain, hogy a noti kinyitásakor kinyílt a billentyűzet is). Tudom én, hogy az üzleti notesz a gyártók szerint a "kis méret erős tartalommal minőségi összeszerelésben és könnyű kivitelben", vagy valami ilyesmi, de lássuk be, nem csak az a fajta "üzlet" van, amit tablet-méretű notikon szokás csinálni repülőgépen való utazás közben, hanem pl. helyszíni szoftverfejlesztés és rendszermenedzsment (stb.) is, aminél kevésbé fontos a hordozhatóság (értsd méret és súly), mint a teljes értékű használhatóság.

nyikk 2018.09.26. 12:33:19

3 eves Aus G750Jx 400 ojroert jo vetel volt akkor?:))

Ppix 2018.09.26. 13:29:58

@Zed is not dead yet:
1 Teljes billentyűzet:
értem, de
- arról a magyar nyelv tehet hogy nem elég a 26 betű, ezért nem férünk rá a bill-re
- otthon és a cégnél dokkolóról nyomom, rendes bill, 24"-es monitor (vaterán 30 körül van DELL WD15 typeC USB-s dokkoló, kompatibilis szerintem bármivel amibe typeC-t lehet dugni.
2 14"-nél nagyobb kijelző
Ez minek? Otthon monitor, mozgás közben meg elfogadom a 14"-et. Nagyobb szívás lenne a 15.6"-os monstrumot cipelni.
Szóval nem 45 percben egy kávézóban fogsz szoftvert fejleszteni, akkor meg adjanak hozzá monitort, dokkolóval. Kettő együtt 70-80 rugó, nehogy már ez fájjon, ha pénzt termelünk.

seviri 2018.09.26. 14:12:37

Szerintem ez a blog egy marketing fogás, hogy a notebookspecialista webáruház eladjon néhány alsó kategóriás laptopot.

paráznabillegető 2018.09.26. 15:56:56

@maradokapénzemnél: x540s.
ócsó és nagyon könnyű.
hardver szempontjából nem a legjobb kombó, viszont cserébe bajom sincs vele.

ze11 2018.09.26. 16:10:06

Ha munkaeszköznek kell, akkor vásárlás előtt menj oda, tapogasd/nyomkodd meg, és pl. az "í"-betű problémája azonnal kibukik.

paveway 2018.09.26. 16:42:10

Az SSD jó döntés volt, sokkal nagyobb a sebességkülönbség HDD-SSD között, mint i3-i5 között. Én eddig akárhány gépet tuningoltam, mindig az SSD dobja a teljesítményt a leglátványosabban.

paveway 2018.09.26. 16:42:45

@paveway: kimaradt: lehetett volna olcsó Dell venni és kicserélni a HDD-jét SSD-re.

Bobby Newmark 2018.09.26. 17:38:26

Az maradt még ki, 0. lépésként végig kell gondolni, hogy TÉNYLEG laptop kell-e, lesz-e hordozva, vagy soha nem hagyja el a nappali-hálószoba-retyó háromszöget?
Mert utóbbi esetben nagyságrendekkel jobb döntés egy lényegesen erősebb asztali gép, meg egy középkategóriás tablet. Az asztali konfigok jellemzően lényegesen olcsóbbak, szarás közben netezésre és ágyból filmet nézésre meg kényelmesebb és praktikusabb egy táblagép.
Továbbá ergonómia szempontjából a laptopok katasztrofálisak, és ha csak otthonra kell, akkor kár tönkrevágni a gerincet azért, mert most a laptop a divat.

Macgaby 2018.09.26. 20:43:20

Hibás döntés volt. Az i5 fél- egy év múlva bővíthető SSDre, de az i3 nem upolható i5re. Max gépcserével.

ComLo 2018.09.26. 20:58:33

Engem az a rész képesztett el hogy a gépnek alkalmasnak kell lennie videó editálásra, végésra, utómunkára. Mikor én ezt tanultam ez még erősen célgépeken ment, és külön szakma volt. Ma már ezek szerint napi 12-14 órában dolgozó vállalkozók 180 ezres laptop-on 4 giga RAM-os I3-on, hobbiból végzik ezt. Az külön érdekesség, hogyha a jogtiszta software ennyire fontos, vajh' az ilyen célsoftware-re kiadta-e a postoló a gép árának majd 2-szeresét? Vagy ez csak egy divatos dolog amit ki kellett írni, mert manapság mindenki videó renderelésben méri a gépe teljesítményét.

GyMasa 2018.09.26. 22:02:40

@Ppix:
"196 nettóért meg lehet kapni i7-el:"
Ja, csak az egy mobil i7, amiben 2 core/4szal CPU van, es nem rendes i7, 4core/8 szallal.
Oriasi kulonbseg van a ket CPU teljesitmenye kozott!
(Nekem most kellett a munkagepemet lecserelni egy Lenovo X260 (i7 6600+8GM RAM) egy Lenovo P50-re (i76820+8GB RAM, +SSD) mert az altalam hasznalt SW az eslo gepen 40 percig vacakolt egy-egy lekerdezessel, amit az uj 3 perc alatt megcsinal.

GyMasa 2018.09.26. 22:26:42

@Bobby Newmark:
Egyet ertek, talan annyival kiegeszitve, hogy a haloszobaban en a rendes meretu TV + vezetek nelkuli fulhallgato parossal nyomnam, mert az ergonomiailag meg egy fokkal kenyelmesebb, es talan meg olcsobb megoldas is. (de ebben nem vagyok biztos, valamint nekem van valami megmagyarazhatatlan ellenerzesem a tabletek ellen)

Ppix 2018.09.26. 22:35:50

@GyMasa: Hagyjál már a részletekbe belekötéssel. normális árú laptopokról van szó, nem 600K+ csodákról.
A csávó végül i3-at vett, azt olvastad egyáltalán???

Bobby Newmark 2018.09.26. 23:00:30

@GyMasa: Nekem kellett egy, hogy ne telefonnal drónozzak félmarék colos képernyőn. Őszintén... egyszer néztem rajta filmet.. De előtte laptoppal csináltam ezt, és attól majdnem hülyét kaptam. Főleg attól hogy vigyáznom kell, hogy a takaró ne tömje el a szellőzőjét, meg hogy megsütötte a pöcsömet. Biztos, hogy jobb egy rendes TV, wifin vagy akár kábelen a gépre kötve. Nekem igazából nem kell, ágyban inkább olvasok ebook olvasóval, nincs igényem filmre. Ami filmet nézek, azt gép előtt, monitoron. Csak abban vagyok biztos, hogy a tablet erre jobb, mint a laptop.

GyMasa 2018.09.26. 23:43:06

@Ppix:
"Hagyjál már a részletekbe belekötéssel. normális árú laptopokról van szó, nem 600K+ csodákról."
Ja, aztan, ha nem figyelsz, akkor te is veszel egy i7 nevu, i7 arazasu, de gyakorlatilag i3 teljesitmenyu laptopot.
Nezd, ha neked mindegy, akkor csak batran, de en szeretem megnezni, hog ymiert adok ki ennyire sok penzt!
"A csávó végül i3-at vett, azt olvastad egyáltalán???"
Nem is ertettem egyet az egesszel. Irtam is neki egy hozzaszolast, de a buzi blogmotor siman benyelte, es a francnak van kedve meg egyszer beirni...
De, most, akkor roviden:
- Ma 4 GB RAM-mal venni gepet, meg hobbi celra is rossz otlet.
- Jatekra jobb a diszkret VGA-s gep, foleg, ha akar mondjuk 3 ev mulva is a passzianszon kivul jatszani valamivel

GyMasa 2018.09.26. 23:48:54

@Bobby Newmark:
"Nekem kellett egy, hogy ne telefonnal drónozzak félmarék colos képernyőn."
OK, korrekt erv, megertettem!
"Őszintén... egyszer néztem rajta filmet.."
Akkor neked is hasonlo tapasztalataid vannak.
"De előtte laptoppal csináltam ezt, és attól majdnem hülyét kaptam."
Ez is igaz, de a notebook hasznalhato pl. asztali PC helyett.
"Főleg attól hogy vigyáznom kell, hogy a takaró ne tömje el a szellőzőjét, meg hogy megsütötte a pöcsömet."
OK, ez egy kisse tul sok info lett...
"Biztos, hogy jobb egy rendes TV, wifin vagy akár kábelen a gépre kötve."
Bocs, de nem raeroltetni akartam a velemenyemet senkire, de en a fenti okok miatt biztosan a TV+fules kombot hasznalnam.
"Nekem igazából nem kell, ágyban inkább olvasok ebook olvasóval, nincs igényem filmre."
Ja, en meg alszom benne. Nalunk nincs a Haloban TV.
"Ami filmet nézek, azt gép előtt, monitoron."
En meg mindig a TV-t reszesitem elonyben, de ertem az erveidet!

Ppix 2018.09.26. 23:57:07

@GyMasa: nézd, ha ő csónakot akar venni, akkor hülyeség rátukmálni az anyahajót hiába vagy nagyon okos.
Odáig el kell jutni azért hogy az ő igénye nem a te egyetértésed függvénye...
Pláne ha nem tudsz ajánlani csónak áráért anyahajót.

Bobby Newmark 2018.09.27. 01:07:40

@GyMasa: "Ez is igaz, de a notebook hasznalhato pl. asztali PC helyett. "
Dokkolóval, rendes billentyűzettel és monitorral.
Ha asztalnál ülve használsz laptopot, akkor a monitor túl alacsonyan van.

Úgy látom, hogy meg van dögölve a blog.hu, ha ez a hozzászólásom többször jelenik meg, akkor elnézést.

GyMasa 2018.09.27. 04:55:37

@Ppix:
Ertem en, de ahogy arra mar tobben masok is ravilagitottak, a szerzo egy hibas gondolatmenet menten jutott egy rossz kovetkeztetesre.
Szerintem nagyon ifju lehet meg, azt' majd par ev mulva rajon arra, hogy vannak mas prioritasok is.
Az azert sokat elarul a cikkrol, hogy ahhoz kepest, hogy jatekra akart notebookot venni olcson, a fenti tablazatban a gepek VGA-jarol egy szo sem esik.
A Battlefield meg pont egy olyan jatek, aminek van gepigenye.
Es, szerintem az Intel CPU-ba integralt megoldasai messze vannak attol, hogy jo jatekelmenyt nyujtsanak.
Ja, es, aki munkara vesz notebookot, az igenis jobban teszi, hogy a felso polcrol valogat.
- Az ido ugyanis penz, ahogy azt a szerzo is megirta
- Ha vallakozasra vette, akkor siman leirhatja az adobol, vagy lizingelheti is. (es akkor a visszaigenyelt AFA-rol meg szot sem ejtettunk.

GyMasa 2018.09.27. 04:58:41

@GyMasa:
Ja, igen, es, ha en mondjuk folyton videokat szeretnek renderelni, es a facebookra feltolteni (amirol most hirtelen nem is tudom elkepzelni, hogy milyen komoly munka lehet) en akkor is vennek egy izmos asztali gepet, es azzal rendereltetnem a cuccokat.
De, nyilvan csak nekem vannak a valosagra merolges elkepzeleseim a dolgokrol.

Lex Icon 2018.09.27. 11:28:38

Tisztelt maradokapénzemnél!
Akik korábban írtak a használt gépekről, nem tévednek.
Itt nem a jófogáson meg vaterán hirdetett leharcolt home kategóriás gépekre kell gondolni, hanem 3-4-500eFt eredeti árú strapabíró üzleti notebookokra, amik szinte tönkretehetetlenek.
Informatikusként magamnak és az ügyfeleimnek is rengeteg ilyen gépet (notebookot és asztalit is) szereztem be és mai napig megelégedéssel használják.
Minden reklám nélkül egy példa: www.pc-max.hu/webaruhaz/notebookok-teszt/core-i.html?limit=18&limitstart=0&orderby=product_price
1 év garanciát adnak rá, amennyit a legtöbb új gépre is. De pl. a linkelt oldalon is nem olyan garit adnak, hogy beviszem pl. az E.Digitálba és 30 napig nincs gépem, hanem bejelentem a hibát, küldenek egy futárt egy másik géppel és csere van. Nem szórakoznak ezzel sokat.
A gépek fel vannak újítva, tesztelve vannak.
Sok gép alapján van ilyen tapasztalatom, nem csak úgy írogatok.
Egyébként U-s végű procit nem szabad venni, ha a teljesítmény fontos. Ezek kis fogyasztású, alacsonyabb frekvenciával működő darabok azoknak, akik egész nap akarják használni töltés nélkül. Cserébe nem egy erőmű.
Ráadásul a használt géphez nem 30-40eFt-ba kerül a Win, hanem 9eFt-ért van hozzá Win10 Home, de a Pro is csak 16eFt-ba kerül. Lehet Office 365-tel is kérni. Az SSD szintén kb. +5eFt-ért cserélhető 240-250GB-osra.
Ha most már nem is, de legközelebb érdemes meggondolni ezt a lehetőséget is!
Üdv.

Bobby Newmark 2018.09.27. 20:53:48

@GyMasa: Hehe, nekem volt hasonló. Elmentem egy tanfolyamra, hogy megtanítsanak drónnal fotogrammetriai módszerrel felmérést készíteni. Vittem egy ősrégi netbookot. Mindenki nagy, "izmos" laptoppal jött, aztán mosolyogtak rajtam, hogy mit akarok azzal a szarral.
Aztán mikor a 100 fényképből a gépnek 3D pontfelhőt kellett generálni, amihez ISZONYAT számítási teljesítmény kell, akkor meg már én mosolyogtam, hogy tojást lehetne sütni a laptopjaikon, úgy szenvednek szerencsétlen gépek, én meg az otthoni gémer erőművel csináltattam a feladatot, Teamviewerrel... :D

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.09.28. 20:42:28

Tudom, későn jövök, de az Acerről és a Lenovoról lebeszélnélek. Ha neadjisten garanciális javításra szolrulsz, akkor a HP és a Dell sokkal jobb. Az Acert Csehországban javítják. A Lenovo-t Budaörsön, de az otthoni (nem thinkpad) típusoknál elég gyengén teljesítenek, azaz soká tart. Utóbbiak zsanérnál könnyen törnek, ha vigyázol rá, akkor is. Pusztán a nyitástól, csukástól. Vitás lehet a garanciális javítása (külső behatás?).
i5-öt javaslok én is SSD-vel párosítva. Biztosan nem avul el 3 éven belül.
De a legjobb tényleg a használt üzleti. Ezek nem lelakott gépek, valószínűleg egy patyolattiszta irodában voltak végig használva. Szinte biztos, hogy nagyválallati flottából vannak, amit pusztán azért selejteztek le, mert lejárt a 3 év gyári gari. Megbízhatóak, erősek.

Bobby Newmark 2018.09.29. 01:05:54

@Gyalogrépa: Lehetnek még beragadt készletekből való gépek amiket nem sikerült valahol eladni, és visszaküldték a gyártónak, vagy gyári hibás gépek a márka saját szakszervizében javítva. Legalábbis a "renew" kategória az inkább ilyen, mint ténylegesen használt.
Vannak a gyártóknak ilyen belső aukciósházai, ahol ilyen pakkokra lehet licitálni (zárt rendszer, nehéz bekerülni), jellemzően onnan vannak ezek a gépek, nem egyesével vásárolgatják a boltok vissza a retkes, használt hulladékot.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.09.29. 05:44:28

@Bobby Newmark: Kösz az infót, ez így még jobban hangzik, mint a használt irodai.

Bobby Newmark 2018.09.29. 12:32:18

@Gyalogrépa: Tesóm ezzel foglalkozott, míg szintet nem lépett nagykerré, láttam egész közelről, hogy hogyan megy ez. Retkes-szüttyös gépekkel csak garanciában, vevőtöl visszahozott módon foglalkozott, szervizként. Amit a boltban árult, az annyira volt "használt", hogy kicsomagolták, megpróbálták első alkalommal bekapcsolni, és nem lehetett (már ezt valahol Európában, mert ő már úgy találkozott csak vele, hogy raklapon megjött 20 ilyen gép lefóliázva). Aztán a szerviz megjavította, és ment is eladásra.