Miért olyan nagy elvárás a vevők kedves kiszolgálása?

2017.nov.02.

A vásárlás befejezésekor van egy érzés, amivel elhagyjuk az üzletet, ez a vásárlási élmény. Egészen addig tart, amíg a gyermekünket és a vásárolt cuccokat bele nem pakoljuk a kocsiba vagy simán haza nem sétálunk vele. Néha pár pillanat, de lehet akár tíz perc is, amíg azon morfondírozunk, hogy milyen jó volt ma itt vásárolni, vagy éppen azon, hogy a büdös életbe nem jönnék ide többet, ha lenne másik bolt a közelben. 

kasszas.PNG

Alaphelyzet: természetesen vannak inkorrekt vevők (törnek és nem szólnak, össze vissza pakolják, keverik az árut, vagy épp meglopják a többi vevőt), őket én nem is tartom vevőnek, mert több kárt tesznek mint hasznot hajtanak. Az alábbi cikk azoknak a vevőknek a kiszolgálásáról szól, akik pénzt hoznak a boltoknak és nem tesznek kárt! Magyarul vásárlók 95%-ról, akik megérdemlik a normális kiszolgálást!

Folytatnám egy statisztikával, ami a több ezer válaszból vizualizáltam, amit a 11 külföldi trend, ami kellemesebbé tenné itthon is a vásárlást  cikkemnél TI adtatok:

222_1.PNG

Tehát az eladók felét sem érezzük megfelelően kedvesnek és segítőkésznek. Nem valami acélos eredmény ez a magyar üzletektől.

Mi a feladata az eladónak és a pénztárosnak?

Egyszerű kérdés, egyszerű válasz: tájékoztatni, kiszolgálni a vevőt és korrekten elszámolni vele. Semmi több! 

Milyen stílust vár el egy átlagos magyar?

El sem kell olvasni ezt a cikket egy eladónak, hogy tudja rá a választ, hiszen az eladók is vevők amikor éppen nem dolgoznak. Ők mit várnak el, akkor amikor ők vásárolnak? Ugyan már, ugyanazt, mint egy átlagos magyar polgár: vevőbarát kiszolgálást normális stílusban, minek ragozzam. 

Mennyire bízunk meg a bolti dolgozókban? Több mint ezer válaszotok alapján ennyire:

33.PNG

 

Az eladónak vagy a vevőnek illik előbb köszönnie?

Ennek a kérdésnek a megválaszolására venném a saját példámat kis családi vállalkozásunkból. Szamóca Farmunk 1 hónapig vitaminfelelős kis városunkban. A család tagjai, köztük én is "kilózzuk" ki a fincsi szamócát  lelkes vevőinknek. Nem vagyok az a született eladó alkat, de ezt tudom kompenzálni azzal, hogy betartok néhány egyszerű szabályt:

- mindig előre köszönök

- tájékoztatom a vevőt a különböző méretű szamócák áráról, a 99.vevőt ugyanúgy, ahogy az elsőt

- pontosan visszadok

- megköszönöm a vásárlást és szép napot kívánok

Ennél többet én sem várok el semelyik eladótól a boltokban. Segítünk a szatyorba beletenni a szamócát, ha látjuk, hogy a vevőnek ez nehézséget okoz, de ez egy hipermarketben nem várható el. Én nem várom el, hogy megkérdezzék, hogy vagyok, de persze jólesik és nem tervezem, de ha rákérdeznek, akkor szívesen csevegek az időjárásról is.

Vásárláskor én tesztelem a pénztárosokat, eladókat. Bár én az a falusi mindig előre köszönős gyerek vagyok, néha nem köszönök előre, lássuk milyen eladóval állok szemben. Mindegy, hogy családi bolt vagy szupermarket ötből egy-két esetben fordul csak elő, hogy az eladó sem köszön, ami nem is rossz arány. 

Köszönjem meg a vásárlást?

Ez olyan örök vitatéma, mint a borravaló kérdése: jár ez? Tipikusan amikor megkapjuk a visszajárót vagy blokkot, szoktuk megköszönni mi Vevők a "kiszolgálás" vagy mit köszönünk meg? Úgy gondolom, hogy nem szükséges megköszönni a vásárlást, a vevő a király, ha tetszik, ha nem, Ő hozza pénzt, amiből az eladó bérét is kifizetik. Én csak akkor köszönöm meg a vásárlást, ha az eladó kedves, ami nálam annyit takar, hogy előre köszön, nem is az hogy mosolyog, de normális stílusban kommunikál, ő köszöni meg előbb a vásárlásomat. Szóval abban az esetben, amikor tényleg kiszolgál és nem csak helyettem húzza le a vonalkódokat.

Aki nem bírja a bunkó vevőket, az minek megy eladónak?

Amikor a szamócát áruljuk, egy nap akár 100-200 vevőnk is lehet. Mindig akad 1-2, aki összetöri válogatáskor az epret, vagy ócsárolja és mi feszültek leszünk, mint mindenki ilyen helyzetben, de nem engedhetjük meg magunknak, hogy arrogánsan viselkedjünk. Nap végén megbeszéljük, hogy kinél mi történt és ekkor adjuk ki magunkból a feszkót, amit a kellemetlen vásárló okozott. NEM a "kellemetlen" vásárló utáni vevőkkel leszünk bunkók! Aki nem bírja tolerálni azt a kevés számú bunkó vevőt, az nem való eladónak, pályát tévesztett. A vevő is ember, akinek jólesik egy minimális kedvesség, odafigyelés.

cashier.jpg

Kedvesnek egyszerűbb lenni paradoxon

Nem akarok ilyen facebookos szeretetről szóló frázisokkal traktálni Titeket, hogy "a kedvesség olyan mint a hó, mindent megszépít, amit betakar" vagy " a kedvesség az a nyelv, amin a süket hallani a vak pedig látni tud" vagy " a kedvesség olyan mint a bumeráng, mindig visszakapod". Na most töröljük le könnyeinket, hesegessük el glóriánkon köröző pillangókat és öleljük meg a mellettünk ülőt! Megvan? Jó :) Most komolyan, ha nem is írunk ódákat a vevőinkről, azért a kedvesség tényleg leegyszerűsíti a dolgokat. Ha másért nem, akkor a köztudott tény vezérelje az eladót, hogy a kedvesség jobban megnyitja a pénztárcákat is. Már, ha ez egyáltalán érdeke az eladónak.

6220234414_a7c2009684_b.jpg

És ezzel le is ástunk a probléma gyökéréhez:

Kevesebbet keres-e az eladó, ha nem megfelelően szolgálja ki a vevőket?

Milyen betanítást kap egy eladó? Egyáltalán beszélnek-e neki a vevők kezelésének menetéről? Ha beszélnek, akkor az egy vevőközpontú, vagy "ha gáz van akkor hajtsd el a fenébe" jellegű oktatás? Ellenőrzik az eladókat?  Én azt látom, hogy aki amúgy is egy pozitív szellemű ember, az a vevőkkel is barátságosabb, aki meg amúgy is negatív, az vagy tojik az egészbe vagy belemegy a konfliktusba a vevővel és csak a saját igazát fújja. Az eladói szakma, hiába a sok OKJ-s, meg támogatott középiskolai képzés - hiányszakma. Bármerre megyek: "ELADÓT KERESÜNK" hirdetésbe botlok. Az üzletvezetők így kénytelenek elnézni az eladók "kihágásait", ha esetleg már ott tartana, hogy kirúgja vagy lefog a pénzéből (ha van mozgóbér), akkor se teheti meg.

Valami hasonló a 22-es csapdája. Mégis úgy gondolom, hogy ahol az eladó inkorrekt lehet a vevőkkel következmények nélkül, ott a vállalati kultúra és az azt fenntartó vezetők felelősségének hiánya az igazi probléma. A vevőbunkó eladó ennek már csak egyfajta kivetülése.

11.PNG

Ez a diagram azt mutatja, hogy ötből max 2 üzletben érezzük jól magunkat vásárlás közben, ez elég sovány.

Pedig mi, egyszerű vevők csak elégséges tájékoztatást, normális hangnemű-segítőkész kiszolgálást várunk el, semmi többet, semmi extrát... 

Nekem is vannak kedvenc üzleteim, ahová szeretek vásárolni járni, mert tisztában vannak vele, hogyan kell egy vevőt kiszolgálni. Sőt a kedves kiszolgálás szinte függővé tud tenni. 

 Hová szeretsz vásárolni járni?  Elégedettségi szavazás, KATT! 

 

Feliratkoznál hírlevelünkre? Megjelenés után azonnal küldjük Neked friss cikkeinket: ide katt!

A bejegyzés trackback címe:

https://maradokapenzemnel.blog.hu/api/trackback/id/tr1313142952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borzasztó Károly 2017.11.02. 17:48:19

Eladónak, pénztárosnak már bárkit felvesznek. Az üzlet örül, ha talál valakit egyáltalán. Az viszont érdekes, hogy a legbunkóbbak olyan helyeken dolgoznak, ahol rengeteg turista is megfordul.

tof 2017.11.02. 18:23:17

Pont most értem haza a praktikerből, és olyan búvalbaszott flegma pénztárossal ritkán találkoztam, mint akivel összehozott a sors.
Kifelé jövet pont azon gondolkodtam, hogy máskor inkább nem oda megyek vásárolni - hiába van kényelmes közelségben.

Hortenz 2017.11.02. 18:31:44

A tessékelésért és tetszikezésért ütni tudnám őket.
Kb. 30 éves eladó a kb. 31 éves vevőhöz :
- Akkor tetszik kérni?

Mmarci 2017.11.02. 18:35:15

15 év kereskedelem után kijelenthetem, hogy a vevők 95%-a egy büdös paraszt

Mmarci 2017.11.02. 18:49:48

Mit várunk egy olyan alkalmazottól aki sokszor heti 60-70 órát dolgozik 100-130 ezerért 4-6 órára bejelentetve és általában vagy semmilyen vagy fizetetlen szabadság se fizetett ünnep. Legutolsó cégnél ahol dolgoztam sokat beszélgettem a tulajdonossal. Lopasrol, attitudről. Most is azt mondom amit akkor: fizesdd meg az alkalmazottat, add ki neki ami jár és dolgozni fog. Ha ez nem megy ne tarts alkalmazottat. Mert ha. Em fizetsz lopni fog, ha nem adsz szabadságot bele fog szarni a munkába. Egyszerű csak sajnos a magyar vállalkozások meg mindig valahol a 80-90’s években ragadtak meg

Taurusz 2017.11.02. 18:52:07

Megfigyelésem, minél nagyobb egy bolt / hálózat, annál valószínűbb, hogy egy khm... kevésbé képzett/motivált ember fog ott kiszolgálni. Pl ha bemegyek egy boltba, gyakran kiderül, hogy többet tudok az eladó cuccról, mint aki árulja. Nem gond, de akkor csak legyen árú feltöltő, és ne eladó. Persze van közte olyan, mikor megkérdetem, van-e valamilyen sajt, a csaj pofákat vágott, meg pingvinezett, mondtam is neki, hogy nem randit kértem tőle...
A másik véglet egy kis hentes bolt, ahova nem tudok úgy bemenni, hogy ne köszönjenek előre. Pár napja is voltam bent, egy ember volt előttem, kb egy percet kellett volna várni, hogy sorra kerüljek, de már jött is a tulaj, és kérdezte, hogy mit adhat. Na, az egy minta bolt.

maradokapénzemnél 2017.11.02. 18:52:18

@Mmarci: ebben egyetértünk, sajnos ez meg mindig gyakorlat, ahogy írtad... bár inkább kisebb üzletekre jellemző

maradokapénzemnél 2017.11.02. 18:54:49

@Taurusz: az olyan tulaj közelsége, aki dolgozik is az üzletben, nem csak pénzt tesz bele, érezhetően jótékony hatású. Érdekes véletlen, hogy nálunk is van egy hasonló husbolt, mint amit te leírtál :)

Uni1002 2017.11.02. 18:57:59

@tof: Mikor is voltál ott? Este hat óra körül? Tudod, hogy az a pénztáros reggel 8 órakor kezd, és este 8 órakor végez a Praktikerben? És elvárod, hogy még mosolyogjon is? Ha ez annyira fontos neked, menj délelőtt oda vásárolni...

Uni1002 2017.11.02. 19:01:53

@Taurusz: Ha Te bemész, lehet hogy többet tudsz arról az áruról, de egy barkácsboltban 80000 féle cikk van. Gondolod, hogy van ideje megismerkedni velük, mikor ezerrel hajtják őket, mert nem csak az eladás a dolguk. Sőt az a legkevesebb, az szinte már pihenőnek számít...

Uni1002 2017.11.02. 19:04:37

@Borzasztó Károly: A boltba is bárki bejöhet, a legbunkóbbak is vásárolhatnak...

szemétpasi 2017.11.02. 19:26:30

Én nem várom el, hogy egy eladó képben legyen az összes termékkel ami náluk kapható. Én nem várom el, hogy mosolyogjon rám, azt se hogy körbe ugráljon.

Én egyedül azt várom el, hogy nem flegmázzon és nézzen hülyének mert nem tudom rutinból mondjuk az ügymenetet ha nincs vonalkód vagy ha panaszom van.

Sir Galahad 2017.11.02. 19:32:06

Nagyon egyszerű: a jól megfizetett, jó körülmények között dolgozó alkalmazott jól dolgozik, a többi meg nem. És ez igaz az egészségügyre, oktatásra, hivatalra stb. Lehet ez ellen tiltakozni, de akkor is így van.

RaiVNgMaLKaV 2017.11.02. 20:25:52

Hiaba veszel fel motivalt/mosolygos lelkes emberkeket, mert a kovetkezok varjak oket:
- heti 60+ ora munka - es itt ugye dolgozni kell, ha nem a penztarban allnak akkor polcot toltenek/arut rendelnek etcetc
- a vasarlok jelentos resze paraszt (mert neki csak jogai vannak...)
- mind a nagyobb halozatoknal mind a kisebb maszekoknal gyakori hogy a boltvezetok/teruleti vezetok/tulajdonosok meg hasonlo useless slut kategoriaju zombik rettentoen lenezik a sajat dolgozoikat.

Szerinted meddig marad lelkes/motivalt ?

T. Nicolas 2017.11.02. 20:32:07

@Hortenz: Nos elhiszem hogy számodra bosszantó, de a tegezés csak civilben megengedett. Az élet bármely területén a "magázás" az elvárt. neked kell jelezned hogy tegeződjetek. Bár személyes tapasztalatból tudom hogy nem biztos hogy emlékezni fog rá egyből akkor se kell megsértődni. Mert rajtadkívül több száz vevő van akivel beszél.

T. Nicolas 2017.11.02. 20:49:15

@Taurusz: Nos itt azért meg kell különböztetni A szuper/hipermarketet a szakkisbolttól. Természetes hogy a hentes kitud szolgálni mert ez a dolga és ő ezt tanulta. nem várhatod el egy bolti eladótól hogy vegyészmérnöki végzettsége legyen. Megtörtént eset fiatal asszonyka hozott oda laktóz mentes tejet mivel az orvos azt mondta hogy ezt ihat a hasmenéses gyermeke, cukrot édeset egyáltalán nem ihat-ehet nézzem meg van e benne cukor. Természetesen mint mindenben abban is volt. Akkor Ő ezt nem érti miről beszélt az orvos. El magyaráztam hogy rövid láncolatú cukor molekula van benne ezt pedig könnyű megemészteni. De ez rajta is volt a dobozán. Egy cukorbeteg vagy egy glukén érzékeny természetesen rá van utalva hogy mindent tudjon a termék összetevőiről és hogy milyen hatása van rá. A probléma ott kezdődik, hogy az önkiszolgáló üzletekben a vevő nem tud önállóan tudatosan vásárolni. Vagy az áraknál is ha nem úgy van mint a kisboltban hogy rá van írva az árra a termékre mind a 30db csokira csak 1 van elé kitéve rajta temérdek infoval súly, karton/db szám de a legfőbb kép a termék neve és árra.

mement 2017.11.02. 21:05:28

A vevok es a vasarlok pontosan ugyanabbol az emberanyagbol vannak mint az eladok. Szoval kedves posztolo ha kihuztad a fejed a seggedbol akkor udvozold magad oszinten a kovetkez "jaj istenem nem szolgaltak ki mint egy hercegnot" szituacioban.

Jo etvagyat hoz@

Hortenz 2017.11.02. 21:06:16

@T. Nicolas: Félreérted. Nem a tegezést várom el, hanem a magázódást úgy, ahogy kell. "Kér még valamit?" a tetszikkérni helyett. A halálom a tessékelés. Demens 90 évessel szemben megengedhető kizárólag a tessékelés szerintem. Engem nem zavar, hogy kihal a nyelvből a tegeződés, de ez az átmenet szörnyű, hogy nem tudnak magázódni, akkor inkább tegezzen.
Mellesleg a tanulatlanság, olvasás és szókincs hiánya és az oktatás állapota az oka.

T. Nicolas 2017.11.02. 21:27:17

Vannak igazságok a cikkben, de az író nem eladó/alkalmazott hanem vállalkozó és neki csak az eperrel van dolga, plusz a vevő ott kénytelen várni a sorára. Én boltban dolgozok idestova 6 éve olykor 3-an 1 műszakban 1 főkasszás 1 műszakvezető aki rendel vagy egyéb irodai dolgokat kell intéznie, és marad az akinek az árút kell töltenie, beülnie második kasszába, sütnie az édes pékárút, vissza venni az üres üveget, és a vevőt teljes mosollyal kiszolgálnia főleg mikor ezek a feladatok egymást fedve kell intéznie. Csak nehéz néha mikor rohangálni kell a boltban ki vinni egy kifogyott árút közben 3 vevő is kérdezni akar és mellette már csengettek 2. kasszába hogy ne álljon a vevő a hosszú sorban. A kasszás dolga is nehéz hisz olykor egész műszakját ott tölti és csak akkor száll ki mikor elmegy ebédelni, ami nincs meg fél óra. Főleg ha közben vissza is kell mennie a kasszába, elég nehéz úgy mosolyogni, hogy végre a monoton sok és folyamatos figyelmet igénylő munkából ha csak 10-15 percre is ki tud szakadni hogy lelkileg feltöltödjön és ezt is meg zavarják. Igaz, hogy ha van egy bunkó vevő akkor nem a többire kellene csúnyán nézni. Csak nem tehetjük meg azt hogy elpanaszolom valakinek hogy megbántott az előbbi ember, vagy elszaladok szívni egy szál cigit. Nem állhat ennyiért meg a munka. És még nem is volt szó a vénkujonok közeledéséhöz a női dolgozok felé mivel nem "futhat el" a kasszából.
Amivel nem értek egyet hogy a vevő hozza a pénzt. Sajnos saját élettapasztalatomból mondhatom sok ember ezt negatívan használja ki. A soth parkban volt erre egy kiváló példa epizód. Az éttermekben maximális kiszolgálást vártak el és ha nem tetszett nekik valami fenyegetőztek hogy rossz értékelést adnak pusztán kicsinyességből és megalázó volt a tulajoknak és dolgozóknak.
Hasonlóan éreznek az emberek szinte minden munka körben csak ezt a azzal kompenzálják hogy ők is így viselkednek a hasonló sorsú társaikkal. A sok stressznek köszönhetően elfelejtjük hogy ha valakinek rossz a kedve és bunkón viselkedik akkor őt is sérelem érte csak rosszul kezeli és ez mind a vevőre és a dolgozóra igaz. Megoldás felnőtt emberekként beszéljük meg a dolgot. Ezt kellene a hülye reklámokban és magazinokban nyomni nem azt hogy akinek pénze van már különb mindenkinél. Elismerem kicsit elsodródtam :D, de ez már ki kivánkozott belőlem :)

xclusiv 2017.11.02. 23:04:14

A grafikonjaid Inkább csak zavarnak az olvasásban szerintem.

Pár gondolat:
1. lehet, hogy neked 100-200 vevőd is van egy nap, de egy nagyobb áruházban óránként van 20-30-50 egy pénztárosnak, futószalagon. Az azért más.
2. Én jellemzően Lidl/Aldi vonalon végzem a bevásárlást (ezek vannak közel), és szinte mindig pozitív élmény a dolgozók hozzáállása. Pedig ez az ipar.
3. Praktikernél azért volt olyan, hogy egy "dolgozó vágja le" típusú terméknél először kerestem dolgozót, aztán vevőszolgálaton mondattam be hogy kérek oda egy dolgozót, majd kb. 5-10 perc után meguntam, elmentem egy vágószerszámért, levágtam, felírtam a hosszt és a számot az ott rendszeresített papírra, és úgy mentem fizetni.
4. kis bútorboltban is volt már olyan, hogy belépéskor jól hallhatóan köszöntem, de a 3 eladóból 2 nagyon beszélt valamit egymással, a harmadik pedig telefonált. Kb. 20 másodperc várakozás után úgy döntöttem, hogy máshol költöm el azt a 30-40 ezer Ft-ot. Ha visszaköszönni se tudnak, akkor inkább máshol.
5. A vevő seggének a túlzott kinyalása is zavaró tud lenni. Rossmann-ban szerintem előírás, hogy ha keresek valamit akkor a dolgozónak oda kell kísérnie és rá kell mutatnia, hogy ezt keresem. Pedig erre semmi szükségem nincs, nekem "a tőlem balra levő sor közepén" pont elég, mert úgy már megtalálom. És hiába mondom hogy nem kell odavinni, odatalálok, de neki muszáj szóval csinálja. És tudom hogy van dolga, azt csinálta éppen. És a végén még én érzem szarul magam, hogy megzavartam a munkájában azzal, hogy nem találtam meg valamit.

És még a szokásos helyen is meglepnek néha. Nemrég a LIDL-ben az egyik pénztáros megdícsért, hogy nagyon tudom használni a kocsit, egy pirospontot beír nekem. Pedig nem egy rocket science:
- kocsit, mert a pénztárnál az a haladós
- a szalagon azt pakolom előre, amire rápakolhatok
- amikor húzza le nagy sebességgel a cuccot azt hasonló sebességgel pakolom be a kocsiba
- kivéve az utolsó 1-2 terméket, mert ott már kezemben a kp vagy a kártya
- és azt akkor pakolom el, amíg a visszajárót keresi vagy a banktól megjön a zöld jelzés
- majd ezt félreállva elpakolom.

Szóval nem egy rocket science, de mégis jól esett. És gondolom neki is, hogy nem tökörészek, szóval tud haladni a munkájával. De egy kicsit vigyorogtam én is, és Ő is.

Snagal 2017.11.02. 23:40:17

óó, imádom az ilyen írásokat meg a hozzászólásokat. Voltam eladó is, vásárló még most is vagyok :) és alkalmazok is eladókat jelenleg - mondhatjuk lefedem az összes érintettet:) Miért olyan sok a bunkó eladó? Egyszerű de azért nem annyira mint ahogy a blog írója gondolja.
1. Bunkók a vásárlók is
Ha tetszik hanem igenis ez komoly tényező az utóbbi 10évben - "szerencsére" már rengeteg a "tudatos" vásárló aki ismeri a jogait - kár, hogy sokszor olyat is ami nem létezik. És persze ott van a már fent említett - szerintem - hibás elképzelés: én vagyok a vásárló én vagyok a király. Ezzel jól lehet a saját bunkóságunknak alapot adni de másra nem jó. Szerintem az alapvető tiszteletet mindenki megérdemli és nem egy üzletben kell kiélni a kissebrendűségi komplexusokat vagy a napi stresszt. Lebaszott a főnök az irodában, de a CBA-ban a pénztárosnak majd jól megmondod a magadét, hogyan végezze a dolgát - há' mégiscsak én vagyok a vásárló belőlem él! Hát nem... a fizetéséből él, és a normálisabb (értsd: szociálisabb, értelmesebb alkalmazottak) nem vállalják ezt a lenézést minimálbérért, inkább odébb állnak, vagy feljebb lépnek. Viszont itt betanított munkáról van szó így a primitívebb emberek is eltudják látni a munkát (úgyahogy) - nna, ő fogja elviselni a sok paraszt vásárlót, mert leszarja, csak sajnos ő nem fog válogatni. Neki a normális vásárló is csak ugyan olyan - és azt is lefogja szarni. Tehát igen, a sok prosztó vásárló sem hozza meg a kedvét az értelmesebbeknek, hogy maradjanak ebben a pozícióban.
Aztán persze ott a kevés fizetés. Naná ez is tényező, de elég egyszerű az a gondolat menet, hogy az eladó azé' bunkó me' nem kap ölég pénzt. Lóf@szt. Egy bunkó eladónak bármennyit fizethetsz attól még bunkó lesz. Ez nem olyan dolog, hogy reggel felkel az eladó és elgondolkodik, hogy "bazze, ebbe a hónapban is csak 120nettót keresek, há' akkor ebbe a hónapba is bunkó paraszt leszek. De ha majd 210-et kapok akkor szuper kedves leszek, de 240ért már lehet mosolygok is, na nem este, csak reggel amikor még friss vagyok, este csak 280ér mosolygok majd. Fent már írtam, az értelmesebbje nem ragad meg itt mert kevés a fizetés és vagy feljebb lép vagy elmegy és csinálja ugyan ezt külföldön 3X ennyiért. Azért ennyi mert ebből a pénzből csak a "sallang" marad hosszútávon ebbe a pozícióban. Itt sokan mondják, hogy ha bunkó az eladó akkor az a vezetőséget minősíti mert igénytelenek és/vagy ugyan ilyen bunkók és ezért tűrik ezt meg. Aha, de szép lenne ha ilyen egyszerű lenne. Kár, hogy nem minden kereskedelmi cég vezetője egy "Döbrögi" aki ül a sok pénzen és pödri a bajszát miközben gonoszan felnevet és nézi ahogy güriznek a "rabszolgák" éhbérért. Elárulom a 40milliós kérdésre a választ: azért alkalmazzák a bunkókat is mert nincs más! Kurva meglepő mi? Persze mielőtt jönne az okos komment, hogy "meg kő' fizetni" a rendes munkaerőt és lesz rendes eladó az üzletbe. Zseniális ötlet - és kifzeti meg? A vásárló? Nagy szart, nehogy már rajta nyerészkedjenek, a szobszédba 5ft-tal olcsóbb a biszbasz, inkább ott vásárolok - sajnos fillérbaszók vagyunk. Ez nem csak a vásárlói attitűdből eredő hiba, ez a gazdasági helyzet szégyene is, de attól még így van. Ha én holnap minden jó eladómnak megemelném a bérét akkor sokkal jobb alkalmazottakkal találkoznának a vásárlóim (hiszen a jó munka erő tovább maradna a cégnél) csak kár hogy nem lehet kihozni az árrésből. PErsze ezért is lehet a kereskedőt hibáztatni de az árrés mint olyan nem végtelen - vagy ingyen meg senki nem kereskedik:) Tehát marad a vásárló - aki viszont az olcsóbb árak miatt át megy az áfacsaló "szürkéhez" csak mer ott megspórol x forintot.
Tehát miért a sok bunkó vásárló? Mert nem fizetjük meg a jókat. Nem én mint munkaadó, hanem én mint VÁSÁRLÓ, meg persze ti... ilyen eladókra futja nekünk, vásárlóknak. Ezen persze lehet itt majd vitatkozni de a végén igazából mindenki a pénztárcájával szavaz és amíg az árverseny az ultimate fegyvertény két konkurens kereskedelmi egység között ne csodálkozzunk ha nem kedvesebb eladókkal hanem olcsóbb árakkal akarnak a kedvünkre tenni.

Taurusz 2017.11.03. 09:48:22

@T. Nicolas: Teljesen jogos, amit írsz. Én itt inkább arra gondoltam, mikor bementem egy boltba, hogy 50-es gégecsövet vegyek. Az eladó éppen csak nem röhögött ki, mondva, olyat nem is gyártanak. Közöltem vele, hogy van itthon még egy méteres darab, csak kevés a befejezéshez. Szakbolt, eladó, tudtam mit akarok. Totál nem volt képben.
Egyébként a tescoban a kedvenc kasszásom sose mosolyog, csak gyors, profi, pörög. Köszön, lehúz, pakol. Lehet nála haladni.