7 előny, amiért az e-learning kiváltja a korrepetálást

2017.okt.19.

Másfél hónap telt el a suliból és máris 10.000 középiskolás jár korrepetálásra magántanárhoz, megterhelve ezzel a családi kasszát és elvéve sok időt a diákok iskola utáni idejéből. Minden évben egyre több szülő dönt egy olcsóbb és időtakarékosabb megoldás mellett, ez az e-learning, e-tanulás .

6660032213_204ab00d74_b.jpg

Eltelt másfél hónap a sulikezdés óta, minden tantárgyból volt már 2-5 jegy és kezd kialakulni a cél a félévi bizonyítvány minőségére. Javítani kell ebből és ebből - beszélik meg a szülők a gyerekekkel, miután átnézik az elektronikus naplót. Ezért a szakközepekben már kialakult az a réteg, aki korrepetálásra jár, hogy a kitűzött cél meglegyen félévre. Az OFI szerint a középiskolások 15% jár korrepetálásra, ami úgy 10.000 tanulót jelent.

A többezer forintos órák megterhelik a családi kasszát és jelentős időt vesz el a diákok iskola utáni idejéből is. A korrepetálás, ahogy korábbi cikkünkben írtuk úgy 80.000 Forintra jön ki félévenként, és az utazási időt is figyelembe véve heti 4-10 órát is elvesz a gyerektől, ami azt eredményezi, hogy le kell mondania valamely "hobbi" szintű különórájáról. Magyarul 1,6 milliárd forintot költünk Magyarországon összesen középiskolás gyermekeink korrepetálására...

Az idő és a pénz új tanulási/korrepetálási irányba fordítja a szülők figyelmét, ez az e-learning, azaz az online oktatási rendszer. Jóval olcsóbb és hatékonyabb tud lenni a hagyományos oktatásnál, ezért minden évben 10-20% nő az e-learning résztvevők száma.

Amúgy az e-learning gyökere több mint 400 évre nyúlik vissza

Az ilyen típusú, vagyis önálló és valamilyen segédeszköz által irányított tanulás ősatyja Agostino Ramelli tervezőmérnök 1588-ban megjelent felolvasógépe volt. A később kifejlesztett "tanulógépre" pedig elsőként Halycon Skinner fogadtatott el szabadalmat 1866-ban, ezt követően, pedig 1936-ig majd 700 szabadalmat nyújtottak be "tudás- vagy feladatgépezetekre" ("Übungsmaschienen").

711px-le_diverse_et_artificiose_machine_del_capitano_agostino_ramelli_figure_clxxxviii.jpg

A tanulási folyamatot elsőként 1959-ben Crowder individualizálta, azáltal, hogy tanulóprogramja segítségével az egyéni hibákon alapuló osztott tananyagot felkínáló programot alkotott. Az első, egyéni tanulásra fókuszáló szervezet 1971-ben jött létre az Egyesült Államokban, az NSF (National Science Foundation), melynek célja az idő alapú, számítógéppel kontrollált interaktív képzés fejlesztése volt, továbbá a logikailag programozott automatikus oktatás működésének elősegítése. 

A mai értelemben használt "e-learning" az 1990-es évek közepétől indult fejlődésnek. Azóta, pedig olyan fogalmakat keltett életre, mint a "notebook-egyetem" vagy "iskola a hálón". Ugyan egyre inkább terjedőben vannak az Interneten alapuló, "e-learning"-gel támogatott iskolai képzések, jelenleg mégis inkább tekinthető a hagyományos oktatási formák kiegészítőjének mintsem helyettesítő képzési formájának, korrepetálásra kiválóan alkalmas és ajánlott.

 

E-learning 7 előnye a hagyományos korrepetálással szemben:

1. nincs utazási idő, ezért heti 2-5 óra megspórolható a diáknak, és nincs utazási költség sem!

2. bármikor hozzáférhető, ezért nem kell, hogy a korrepetálás más program, különóra kárára menjen, ezek elvégzése után otthon nyugodtan használható. Akkor tanulsz, amikor akarsz

3. A tananyagok kis egységekből állnak, melyek építőkockaszerűen egymásra épülő könnyen átlátható rendszert alkotnak, ahogy azt a korábban bemutatott matek e-learning oldal teszi

4. a diák a saját tempójában tanulhat, nincs időkorlát, érdemes nem youtube videós e-learning oktatási anyagokat keresni

5. a tananyag elérhető digitális formában így kész a jegyzet

6. stresszmentes tanulási folyamat: nem ég a gyerek arca az egész osztály előtt, ha hibázik

7. innovatív, korábban megvalósíthatatlan megoldásokat használnak a tanulók figyelmének felkeltésére és a lecke könnyebb megjegyzésére

matek.png


Milyen e-learning oldallal ne foglalkozzunk

-1. a felépített, lapozható leckék helyett sima youtube videók vannak. Ez a leggagyibb e-learning, ugyanis mintha egy korrepetálást vennének fel a tanárral, olcsó készítésű "tananyag"

-2. adott témára nem kínál komplex tananyagot

-3. a tananyagok nem szisztematikus felépítésűek, nem apró lépésekben a lehető legrészletesebben magyarázzák el az adott témát

-4. nem lehet oda-vissza lépkedni kedvünk szerint a leckében

-5. nem használ rajzokat és ábrákat: köztudott, hogy a vizuális eszközök segítik a tanulókat

-6. nem telefonra és tabletre optimalizált a weboldal, ezzel elveszti a bárhol, bármikor és bármilyen eszközön való tanulás előnyét

-7. Az e-learning fejlesztések költsége Magyarországon nagyon magas, csak sokára térül meg. Ezért kevés professzionális e-learning oldal található

 

Mielőtt e-learning-re váltasz, értékelheted a fenti pontok alapján az oldal hitelességét. Matek e-learning  oldal értékelésünket itt olvashatod.

 

Az ördög a részletekben rejlik

Az ördög a részletekben rejlik, a részletek pontos és vizuális kidolgozása pedig borzasztóan időigényes, éppen ezért kevesen állnak neki. Íme egy példa, milyen az, amikor egy lecke teljesen ki van dolgozva hatékony e-learning tanuláshoz:

 Példa a Mateking, matematika e-learning oldalról származik

Megbízható e-learning oldalt válassz

Mielőtt előfizetsz egy oldalra, érdemes megnézni a minősítését, a neten fellelhető véleményeket elolvasni róla, és a fenti pontok alapján leellenőrizni a tartalmat. Oké, hogy az e-learning oldalak általában olcsóbbak jóval a korrepetálásnál, de a fő szempont ne a pénz hanem az e-tanulás adta előnyök kiaknázása legyen. Matematika korrepetálásra értékeltük a Mateking oldalát.

Ne hagyd magára a gyerekedet

Az első leckéknél szükség lehet egy kis motivációra, hozzászokásra. Szóval ne úgy csináld, hogy szólsz a lányodnak/fiadnak, hogy mostantól nem kell járnod korrepetálásra, helyette előfizettem neked a weben, ott tanulhatsz, itt a felhasználónév és a jelszó! Ehelyett ülj le vele, nézd meg magad is egy két leckét és ellenőrizd a gyermekedet később is. 

Tűzz ki célt

Az e-tanulás kiválthatja a korrepetálást. Cél nélkül viszont mérhető eredményt se érünk el vele. El kell dönteni a féléves vagy évvégi jegyet, amit el szeretnénk érni vagy amennyi kell a felvételihez.

Határozzuk meg az időt, amit e-lörningezik a nebuló hetente

Van akinek egy kis ismétlés, hetente 2x elég a cél eléréséhez. Amennyiben nagyobb a lemaradás, akkor célszerű előszőr heti 3-4 alkalommat etanulni, amely óraszám később csökkenthető lesz heti kettőre. Fontos, hogy eredményt érjünk el vele.

A Mateking oldalán most 2000 Ft/félév díjért cserébe megkapod a teljes középiskolai és egyetemi matematika tananyagot. Kattints ide a bemutatkozó anyagukért!

A bejegyzés trackback címe:

https://maradokapenzemnel.blog.hu/api/trackback/id/tr8213014226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rugovicsvalagba 2017.10.20. 12:53:02

Ügyes reklámanyag.
"Milyen e-learning oldallal ne foglalkozzunk
-1. a felépített, lapozható leckék helyett sima youtube videók vannak. Ez a leggagyibb e-learning, ugyanis mintha egy korrepetálást vennének fel a tanárral, olcsó készítésű "tananyag""
Mi ezzelma baj? Mitől gagyi? Ha jó oktató, jó előadó magyaráz, tanít , korrepetál, akkor mi a baj azzal?
m.youtube.com/watch?v=5malJFwK6SU
videa.hu/videok/tudomany-technika/oveges-professzor-a-szikrazo-szek-dr.-jozsef-zFuVaaAmIdB1aDY9

maradokapénzemnél 2017.10.20. 15:56:00

@Rugovicsvalagba: Oké, Öveges professzorral kijátszottad az adu ászt. DE mi az átlagos korrepetálásra szoruló diákoknak javasoljuk az e-learning anyagokat, persze csak a minőségit, amiből még kevesebb van ma M-o-n. És nem Öveges professzor videóira gondoltunk a gagyi videókkal....