3 bizarr eset a hipermarketben, ami cáfolja a nagyobb kiszerelés logikáját!

2017.jan.09.

Mindannyian szeretünk kedvezményt kapni, amikor többet vásárolunk egy termékből.  Az üzleti élet így is működik, minél többet veszel valamiből vagy minél nagyobb kiszerelésben, akkor az egység ár csökken, van mennyiségi kedvezmény. Mindig így van ez? Erre a kérdésre kerestem a választ egy országos hipermarket lánc polcain és jobban meglepődtem, mint vártam. 

3 ellentmondásos esetet találtam, amik ellenkeznek a piac alapvető pénzügyi szabályaival.

hipermarket.jpg

Alap infó: cikkben bemutatott termékek és áraik, ugyanabban az üzletben, ugyanabban az időben voltak a polcokon. Az összehasonlított termékek közvetlenül egymás alatt vagy mellet voltak. A sárga címke az alábbi képeken árváltozást jelent, de nem feltétlenül árcsökkenést! Sőt, több esetben nem is változik az ár.

 

1. Eset: Mindegy mekkora kiszerelésű terméket veszel, nem változik az ár.

Cikkek 10-20%-nál jellemző. Hiába a dupla kiszerelés, nem kapsz mennyiségi kedvezményt. Csak 2 példa, ahol az egységár ugyanannyi hiába a nagyobb mennyiség. Későbbi példákból láthatjátok, hogy ez az eset még normálisnak is mondható.

oreo.png

lipton.png

 

2. Eset: a nagyobb kiszerelés drágább, mint a kisebb kiszerelés!

Számomra teljesen logikátlan, bárki bármit is mond, főleg nem romlandó termékek esetén. A lejárat felé közeledő termékek leakciózása az más tészta. Szóval a nagyobb kiszerelés drágább eset. Szinte minden fajta árúnál találtam 1-2 ilyen cikket. A cikkek 5-10% ilyen lehet.

 

Pelenka: a 68 darabos 30%-kal drágább, mint a 46 darabos...

pelusveg.png

 

Gyümölcslé 100%-os: a 3 literes 27%-kal drágább, mint az 1 literes

sio.png

 

Tejföl: a 330 grammos 6,5%-kal drágább mint a 140 grammos.

tejfol.png



Vodka: 270 Ft-tal olcsóbb literje a kisebb kiszerelésnek.

vodka.png


3. eset: a nagyobb kiszerelésű polci ára kevesebb vagy ugyanannyi, mint a kisebb kiszerelésű termék polci ára.

Példa: egy kiló almáért fizetsz 100 forintot, de ha másfél kilót veszel akkor csak 80 forintot kell fizetned összesen a másfél kilóért. Itt már néztem, hogy nincs-e kandikamera...

Mosószer: 3,5 kg 3000 Ft vagy 4,9 kg-os 2.600 Ft? Megmondom őszintén, hogy annyira logikusnak tűnne a 4,9 kg-t venni, hogy én inkább nem venném meg semelyiket itt, hanem egy másik boltban is megnézném ugyanezt és utána venném ott, ahol olcsóbb. Itt már valami hiba van a rendszerben....

tomi.png 

Üdítő: 270 Ft-ért 1 litereset vagy 1,75 litereset vennél? Ja és az 1,75 L ezen az áron akciós!!!! ( A fél literes 260 Ft volt)


pepsiveg_1.png

A fenti példákkal azt szerettem volna illusztrálni, hogy kifizetődő körülnézni a polcokon, mielőtt megveszünk egy terméket, mert a hipermarketek árazását sok minden befolyásolja, csak a mi, vevők érdeke nem. 

Ezeket az eseteket nem nevezném becsapásnak, mert mindenki úgy áraz, ahogy akar. Ez nekem szimplán csak nem logikus.....


Érdemes megnézni mit veszünk időről időre, mert változnak az árak és egy polccal arrébb ugyanaz a termék, más kiszerelésben (akár kisebben is) olcsóbb lehet.

Aki pedig azzal védekezik, hogy bárki tévedhet és emberi hibák okozhatták ezeket az anomáliákat, üzenem, hogy persze megértem, csak ne az én pénztárcám bánja ezeknek a tévedéseknek az árát.

Kíváncsi vagyok, hogy Ti milyen furcsa eseteket tapasztaltatok az árazással kapcsolatban. Osszátok meg velünk kommentben, hogy tanulhassunk belőle. Köszönöm és én inkább MARADOK A PÉNZEMNÉL!

Feliratkoznál hírlevelünkre? Megjelenés után azonnal küldjük Neked friss cikkeinket: ide katt!

A bejegyzés trackback címe:

https://maradokapenzemnel.blog.hu/api/trackback/id/tr3912111395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2017.01.10. 15:08:56

Ezek a képek a teszkóban készültek, a teszkónál sosem volt logika az árazásban.

Illetve van! Aki a kis adagot veszi, az csóró kisnyugdíjas, aki meg a nagy csomagot veszi, az biztosan autóval jött, az autós pedig had fizessen többet az egységnyi termékért :-)

TTamas 2017.01.10. 15:27:58

Úgy látom, sikerült mindenből (kivéve a mosópor) az akciósat hasonlítani a normál áru termékkel, gratulálok, így igazán hasznos a cikk, kár volt az idő mind a megírásra, mind az elolvasásra pazarolni.

maradokapénzemnél 2017.01.10. 15:30:27

@TTamas: részben igazad van. De nézd meg jobban a címkéket, milyen akciók ezek. Pl a pelenkánál.

Bekre_Pál 2017.01.10. 15:36:55

nem kell ratyi boltokba menni.
menjetek a semmeringi metroba

PITTA 2017.01.10. 15:37:34

Nem véletlenül vezették be a kötelező kilós/darab ár feltüntetését.
Azt kell csak nézni és kész.

rekszem 2017.01.10. 15:42:08

Az üdítőnél érthető a dolog. Mivel mindkét esetben kb. 20 forintot ér az egész termékestül, palackostúl, ezért irreleváns, mekkora kiszerelést veszel, csak az számít mekkorát szeretnél elfogyasztani. Én ilyen esetben sokszor a kisebbet veszem azonos áron, mert nem kell több. Nyilván ez krumplinál, pelenkánál nem így működik.

petimegmondja 2017.01.10. 15:42:18

A CC termékeknél szokott előfordulni, hogy a párba csomagolt 1,75-ös literje néha drágább a darabos 1,75-ösnél, de volt már, hogy a 2,25-ösnél is. Amúgy ez szokott az olcsóbb lenni.
A Tesconál meg gyakran van, hogy Szentesen 120 a Szentkirályi, míg ugyanakkor Orosházán 99.

A nagy láncok egyébként úgy áraznak, hogy az aktuális tétel beszerzési árára tesz a központi elosztó 50%-ot - ez a "nagyker ár", majd az egységben erre tesznek ugyancsak 25%-ot. Ha a beérkezett tételt valamiért olcsóbban adta a beszállító, akkor az automatikus árazás miatt az adott kiszerelés is olcsóbb. Több ezer tételnél nem lehet egyedileg kitalálni a kisker-árat.
Ha beszállító valamiért (raktározási helyhiány, feltorlódott szállítmányok, pénzügyi problémák, stb.) olcsóbban szabadulna meg egy rakás árutól, akkor az értékesítője (key account manager) felhívja a lánc beszerzőjét és felajánlja a tételt. Ha beszerző úgy látja, hogy befér a raktárba és érdemes befektetni (úgyis csak hónapok múlva fizet, de az eladónak majd meghitelezi a faktoring cég), akkor megveszi.

qwertzu 2017.01.10. 16:10:31

Rafaello: minél több van egy dobozban, annál drágább darabja. Minden boltban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.01.10. 16:10:52

Igazad van, hogy érdemes odafigyelni, de ebben szerintem semmi logikátlan nincs.

A 2. esetnél végig látni, hogy akciós, ahol ez nincs konkrétan kiírva, ott is látni az áthúzott árat (ugyanez igaz a kólára is). Az meg nem mond ellent semmilyen piaci szabálynak, hogy mondjuk a Tesco ezzel a módszerrel akarja manipulálni a keresletet, készletet kisöpörni vagy megszabadulni a lejárat előtt álló termékektől. Pont arról van szó, hogy ez nagyon alaposan és naprakészen át van gondolva náluk, és nem arról, hogy valaki random árazgatja a termékeket.

Az elsőnél meg szerintem te sem gondolod komolyan, hogy 25 filterre meg 6 db kekszre fogsz majd mennyiségi kedvezményt kapni. :) De egyébként ha engem kérdezel, szerintem ebben a két konkrét esetben azért nem látsz ilyet, mert valószínűleg a csomagolás adja az előállítási költségek nagyobb részét, a teafiltereket ugyanúgy el kell készíteni, az Oreonál meg ha jól látom, ilyen műanyag biszbaszokat kellett még beletenniük. Ezzel szemben mondjuk a kólánál azért kb. ugyanannyi a fél meg az 1 liter is, mert a kóla mennyisége adja az ár kisebbik részét, a palackozás meg a nagyobbikat, márpedig mindkettőnél csak egy palack van. Én biztos vagyok benne, hogy ha olyan termékeken keresel mennyiségi kedvezményt, ahol nagyobb kiszerelés = ugyanannyi csomagolás, akkor fogsz találni.

conchita wurst 2017.01.10. 16:20:24

Aki az árat nézi vásárláskor az menthetetlen proli.

Sosem érdekelt, mi mennyibe kerül, kizárólag a dizájn+minőség.

gurigapapa 2017.01.10. 16:20:43

@petimegmondja: "A nagy láncok egyébként úgy áraznak, hogy az aktuális tétel beszerzési árára tesz a központi elosztó 50%-ot - ez a "nagyker ár", majd az egységben erre tesznek ugyancsak 25%-ot"

50+25%. Ejha.

A világ kereskedelmi multijai meg itt tolonganak befektetési lehetőséget keresve, hiszen ezek szerint itt van számukra a Kánaán :-)

maradokapénzemnél 2017.01.10. 16:20:50

@danialves: van igazságod. A hipermarketek valóban úgy áraznak, ahogy te írtad, + még az Ő beszállítói is akcióznak vagy fizetnek különböző promókat, csak vigyék az áruikat. Azonban ebből a cikkből osztottam fényképeket a fb-n is, ahol elég durva kommentek érkeztek, többnyire hipermarketi dolgozóktól, kb " nehog yelvárd már, hogy ennyi cikknél mi mindenre oda tudunk figyelni" üzenettel. Szóval bőven lehet emberi hiba a rendszerben, de ezzel nem mondtam nagyot.

Csomagolás, megint igazad lehet. Egy csomó csomagolóanyag költsége van a termék előállítójának. Akkor találja ki, hogy tudja arányosan csökkenteni a csomagolóanyag költséget a kiszerelés növekedésével. Bocsi, de én itt úgy látom, hogy ezen bocsánat, beszállítói balfaszságok költségét velem akarják megfizettetni...

Macropus Rufus 2017.01.10. 16:37:17

@conchita wurst: téged lehet a legjobban megvezetni. Ui. pl. egy elektronikai termék esetében fingod sincs, hogy mi van a tokon belül. Kívül dizájnos, tapintása felső kategóriás cucc érzetét kelti (ergo: minőségi) megveszed.
Régen így vertek át sok arcot pl. a Creative DVD lejátszókkal (igen ez az a márka ami a SoundBlastereket is gyártja). Ha a Creative logóval vetted legalább 30-40%-al drágább volt mint ha a Panasonic-ot vetted volna. Holott belük a Creative is az volt... Hibába no, a rád épül a modern marketing :p

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.01.10. 16:37:51

@maradokapénzemnél: Nem mondtam, hogy nem lehet szó figyelmetlenségről, középsuli mellett dolgoztam pénztárosként, és hadd ne mondjam, hányszor nem az volt a gépben, mint a polcokon. ;) Csak szerintem ha ki is van írva, hogy akció, akkor valószínűleg az lesz a ludas.

Azt meg azért nehezen tudom beszállítói balfaszságnak betudni, hogy a teafilter akkor is teafilter marad, ha 25-öt, 50-et vagy 200-at veszel belőle. :)

conchita wurst 2017.01.10. 16:37:53

@gurigapapa: ennél sokkal több megy rá az árura

1 db. fél literes rauch szörp 750-800 az áruházakban. Ausztriában, a gyár boltjában (csak alkalmazottaknak) 3 euró egy 6 darabos pakk.

petimegmondja 2017.01.10. 16:47:37

@gurigapapa: Mindenhol így csinálják. 100 Ft beszer. ár = 150 Ft nagyker ár, 187 Ft kisker ár. A 87 Ft árrésből kb 10-15 Ft a nyereség.

conchita wurst 2017.01.10. 16:53:26

@petimegmondja: 100 Ft beszer. ár = 150 Ft nagyker ár, 187 Ft Jó nagy baromságokat írsz. 150re rámegy csak az ÁFA már magasabb a kisker ár

petimegmondja 2017.01.10. 16:53:32

@conchita wurst:

"Sosem érdekelt, mi mennyibe kerül, kizárólag a dizájn+minőség."

Aki meg ezzel henceg, az a tipikus újgazdag suttyó. Majd az unokád unokája már elég művelt, jól nevelt és szerény lesz, hogy értelmiségiként lehessen kezelni...

conchita wurst 2017.01.10. 16:53:39

@Macropus Rufus: Nekem egyáltalán nem számít a pénz. A magadfajta az életemet el sem tudja képzelni.

conchita wurst 2017.01.10. 17:03:53

@petimegmondja: nem kell értelmiségi unoka

minden sarkon tudok értelmiségit venni a pénzemért

gurigapapa 2017.01.10. 17:07:23

@petimegmondja: Bizonyos termékeknél igen, ahol az ár nem meghatározó tényező. Viszont vannak termékek, melyeknek az árával a vásárló nagyjából tisztában van: pl. literes étolaj, literes tej, zsemle, ásványvíz, stb. stb. Persze itt sem minddel, hanem mondjuk a legolcsóbbal és a márkatermékkel (olajnál pl. a legolcsóbb olaj és a literes Vénusz). Ha a vásárló azt látja, hogy ezen termékkör a konkurenciánál olcsóbb, akkor azt fogja mondani, hogy maga a konkurencia olcsóbb (pedig lehet, a többi termékben nem). Éppen ezért ezen terméklistánál - mely lehet akár ezres nagyságrendű is - a konkurencia határozza meg az árat, és itt lehet, hogy alig pár % van a terméken. Aztán a hiperlánc vérmérséklete határozza meg, hogy mekkora ez a lista, illetve mennyivel kell alatta lenni a konkurenciának, egyáltalán, alatta kell-e lenni a konkurenciának vagy elég kb. ott lenni.

Aztán ott vannak azon termékek, amik nem pörögnek. Ott állnak készleten egy ideje, és nem tudják eladni, itt is ütni kell az árakon (hogy nőjjön a készletforgási sebesség).

De hogy az ellenkezőjére is nézzünk példát: vannak termékek, melyeknek nincs "ára". Mármint technikailag van ára, de nagyjából édesmindegy, hogy 300 vagy 400 forint, akkor is kb. ugyanannyit adnak el belőle. Pl. a fütyülős kacsás tollnál a gyerek sírása jobban meghatározza a vásárlási szándékot, mint az ára. Itt lehet emelni az árakat amíg az árazó pofátlansága és a szülő idegrendszere és pénztárcája elbírja, akár több száz százalékos árrésre is.

Szóval az árazás kicsit bonyolultabb annál, minthogy beszerzési ár+x%.

gurigapapa 2017.01.10. 17:13:58

(és hogy a poszthoz is hozzászóljak):

Fentebbi hozzászólásomban jeleztem, több oka is lehet, hogy a nagyobb kiszerelés egységáron drágább, mint a kis kiszerelés. Lehet, a kis kiszerelés rajta van a háborús listán (azaz azon termékek között, amiben olcsóbbnak kell lenni a konkurenciánál), míg a nagyobb nincs. Lehet, a kis kiszerelésű termék beragadt (mert mindenki a nagyobbat viszi, mert azt hiszi, olcsóbb), ezért engedni kell az árából. Lehet, a kis kiszerelésű termék éppen akcióban van.

Amúgy tapasztalatom szerint a nagyobb kiszerelésű termékek beszerzési árában is kevésbé érvényesül a "többet olcsóbban" elv, mint gondolnánk. Sokszor csak alig pár forinttal adja olcsóbban a szállító.

Sir Gombóc 2017.01.10. 17:25:50

@TTamas:
+ most nézem, a tejföl sem ugyanaz, a kicsi 12%-os, a nagy 20%-os a címke szerint.

Krutzifix 2017.01.10. 17:44:28

@conchita wurst: igen, legalább 3.50-nel magasabb a kisker ár 187 forintnál...az eszedbe sem jutott, hogy netán még abban él, hogy 25% az áfa?

fda 2017.01.10. 17:45:18

Fentiek miatt vezették be vagy két évtizede, hogy kötelező a polcokra egységárat írni.
Értelmes ember csak azt nézi, kiknek szól ez a poszt?

Anyósom jut eszembe, aki karácsony előtt örült, hogy 599-ért tudott venni szaloncukrot. Kérdésemre azt nem tudta megmondani, hogy mekkora volt a csomag:-)

Janossz 2017.01.10. 18:48:54

Én egy éve már csak másfél literes Olympos citromlevet veszek. Azóta mindig olcsóbb az 1 literesnél, ott, ahova járok...
Szerintem utóbbiból több fogy, de ez nem az én problémám.
Tényleg azért írják rá az egység súlyra, térfogatra vetített árat, hogy lássuk, aki nem veszi figyelembe, hát így járt.

neet 2017.01.10. 18:49:16

@fda: egységár? kötzelező? muhaha. sport szelet. nem írok pontos méreteket (mert nem tudom), de a lényeg, gondolom, átmegy:
39,7 grammos: 98 Ft
33 grammos: 70 Ft (itt mondjuk kiírják, hogy kilós ára mennyi, legyen 211),
de véletlen sem egységár- Itt a darab, ott a kiló, és nem is könnyű kiszámolni, mert véletlen sem a 10 többszöröse a súlya (tömege, ne köss bele)
A lényeg, hogy kilója kb 3000 Ft körül van, a Milkáé legyen 6000, ergo sportot vesz, aki olcsóbbat akar, na de sporton belül melyiket? Vagy nekiállsz számológéppel pötyögni, vagy kapják be, hazajövök, és sütök vmi boldogsághormon sütit, az kijön kb 1000/kilóból.

Egységes csomagokat!
Kilós (literes) árakat mindenhova!
Aki nem így tesz, le vele a polcról!
Világbéke!

szamaritánus 2017.01.10. 18:49:49

@conchita wurst: kurva nagy troll vagy te :D vagy kurva nagy taho.

Gyűrött Papír 2017.01.10. 19:28:09

Értem, aki szerint nem fair az akciós kiszerelést a nem akcióssal összevetni. De ha azt nézed melyikkel jársz jobban, akkor ezzel ne törődj.

Két példa:
1. Auchan Heinz ketchup. A legnagyobb kiszerelés (1500ml?) akciósan kirakva legolcsóbb megjelöléssel. Bizony a kilós ára magasabb volt, mint a 750ml(?)-es nek.

2. Szintén Auchan. Üveges savanyú uborka.
A legolcsóbb kilós árra kiírták, ahogy legolcsóbb, DE az egyiknél a bruttó tömegre számolták, a másiknál a töltő súlyra!
Ha mind a kettőt nettó súlyra kiszámoltam, akkor több mint 50%-kal volt drágább a kettő közül az, amire kiírták, hogy a legolcsóbb. Hoppá.

feketebarany666 2017.01.10. 19:36:43

A madaras teskoban a hatos redbull rendszeresen dragabb mint egy darab.
Na az csak siman becsapas miatt van az tuti.

agarik 2017.01.10. 19:45:03

Az én "kedvenc" vevőkárosítóm a konzerv/befőtt egységárak - tehát ahol a csomagolásnak jellemzően jelentősebb tömege van.
Ott szeretik elkövetni - egy árúházon belül, ugye - hogy azonos töltőtömegnél, azonos termékárnál az egységár más. Persze ez csak az az eset volt ahol tökéletesen evidens volt hogy csúnyán trükköznek.
A trükk lényege hogy az egységár-számításnál egyik terméknél beszámítják a csomagolás tömegét is, a másiknál viszont a nettó tömeget szorozzák fel.
Tehát pl. egy 100 forintos A és B termék esetén, mindkettő 60 g nettó tömeg + 40 g csomagolás egyik terméknél 100 forint egységáron jelenik meg, másiknál 167 forint.

A gyakorlat megjegyzem általános és régóta (évek óta) fennálló.

igazi hős 2017.01.10. 19:47:30

@petimegmondja: Vagy inkább egy lyukas zsebű suttyó, aki inkább gazdag suttyónak szeretne látszani. Ha már nem suttyónak nehéz lenne. Ez sokkal valószínűbb.
@szamaritánus: Hát, humora nincs a srácnak, ez eldönti, hogy melyik.

silent man 2017.01.10. 19:54:29

@Bekre_Pál: Semmeringen hol van Metro, ember?

Janossz 2017.01.10. 20:12:14

@igazi hős: Jó, hogy észrevettétek. Máskor elég a nicket megnézni. Alja.

igazi hős 2017.01.10. 20:13:46

@gurigapapa: Annyira nem túlzás, amit ír. A Tesco saját bevallása alapján 30%-os átlagos árréssel dolgozik, amiben benne vannak a közel 0 nyereségű cuccok, amit kiplakátolnak és amire bemész a boltba és benne vannak a divatcikkek, amin a 100% haszon (100-ért veszed, 200-ért eladod) nem kirívó. Egyébként sem a haszonkulcs számít, hanem a haszonkulcs és a forgási sebesség együtt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.01.10. 21:29:17

Biztos, hogy ez ennyire általános jelenség, a cikkek 10-20%-a? Csak azért kérdezem, mert a példák mindegyike feltűnt nekem is, amelyikből vásároltam (a tejfölt a Spar is így árazza a sajátmárkás esetén), de más termékeknél nem láttam.

@TTamas: A mosópor is akciós...

De hová tűnt Columbo felesége? 2017.01.10. 21:29:41

Hasznos és írás, de a cikk számos példában téved.
Látható a fotókon, hogy az összehasonlításban az egyik termék akciós, a másik pedig nem az, illetve, a polcit nézve nem látszanak azok a háttér dolgok, amik az árakra hatnak. Van belőlük jócskán, és ebben csak egy tényező az egységár. Aki ismeri a kereskedelem működését, a gyártók és kereskedők motivációit, nem találja a dolgot furcsának.

Elhiheti mindenki, a láncok menedzserei elég profik, és minden esetben okkal áraznak úgy, ahogy.
Az lenne csak igazán fura, ha minden egységár minden esetben koppra követné a "logikus" mértéket, vagy erősen korrelálna azzal.

Nagyon sok ember rengeteg munkája előzi meg azt a pillanatot, amikor a kedves vásárló levehet a polcról egy terméket, legyen az bármi és lehet az ára bármekkora, vagy bármennyire eltérő egy más kiszereléstől.
Amikor özv. Szedlacsekné Jámbor Joli néni beleharap a "teszkóban" vagy a "lidliben" akciósan vett szilveszteri virslibe, nem is sejti, hogy micsoda munka van a mögött, hogy ezt ő megteheti.

Ha csak nincs kartell, a fogyasztó nincs átverve, mert a termék piaci ára bármi lehet, hiszen az árképzés szabad. A vevő pedig ott vásárol, ahol akar és akkora kiszerelést vesz, amit gazdaságosnak talál.

Gino 2017.01.11. 06:35:55

Egyszer Auchanban fotóztam két egymás mellett levő táblát, amely csak egy számban tért el egymástól:
1: CC - 2x1,75 l - 188 Ft/l - 597 Ft
2: CC - 2x1,75 l - 171 Ft/l - 597 Ft

Máskor a tescoban fotóztam férfi alsógatyát az akciós ruhák között. A sértett csomagolásban az eredeti 3 db helyett csak kettő volt. Az árcimke pedig 33%-ot hírdetett ~2700 Ft helyett ~1800 Ft-ért. Csak azt nem értem mi abban az akció, hogy árarányosan megvehetek egy felbontott, hiányos részcsomagot...

badoglovas 2017.01.11. 06:36:09

Gyorsrízs!
A két zacskósnál olcsóbb a négy zacskós, nagyobb kiszerelés egy zacsira vetítve.
No de!
A két zacskósnál egy zacsi 125 g rízs, míg a négy zacsisnál csak 100 g !
Így már a négy zacskós gyorsrízs a drágább kilós árban nézve. A Spórban kb. 60 HUF és a sok kicsi sokra megy.

petimegmondja 2017.01.11. 08:39:38

@conchita wurst:

Az interneten az ember olyan gazdagnak hazudhatja magát, amilyennek csak álmodja magát...

petimegmondja 2017.01.11. 08:44:21

@silent man: Semmeringer Haide (Bécs előtt az A4-es mellett). A hegyen kívül van mág pár Semmering.

Kutul 2017.01.11. 09:02:56

Szerencsére egyre több áruházban(mint a példa szerint, a Tescoban is)ott van a táblán alul az egységár(kg., db., stb.)így nem kell számolgatni, csak meg kell nézni, hogy tényleg megéri-e a nagyobb csomagot megvenni.
Újabban tényleg az a gyakoribb, hogy így vetetik meg az emberrel a többet(és még a drágábbat is!?!)!

2017.01.11. 09:35:51

@badoglovas: a vicc az, hogy a rendes rizst megfőzni nekem kb ugyanannyi időbe kerül, mint a gyorsrizst. És a rendes rizsem összehasonlíthatatlanul finomabb. A gyorsrizs az egy árverés.

alprazolam 2017.01.11. 10:21:16

nagyon egyszerű. Mindig az alsó sarokban az egységárat ( /kg, /liter....stb.) kell nézni.

maradokapénzemnél 2017.01.11. 12:01:05

@Gino: ha esetleg találkozol ilyennel, akkor megköszönnénk, ha küldenél fényképet a maradokapenzemnel@gmail.com címre vagy simán a facebook oldalunkra. Üdv és maradok a pénzemnél

Gino 2017.01.11. 15:13:03

@Kutul: Kivéve, amikor nem a helyes egységárat tüntetik fel. Lásd az előző hozzászólásomban a példát.
Láttam vödrös narancs akciót, amely azt hirdette, hogy nem kell lemérni, amennyi fér a vödörbe, az 6 kg és fix áras. Teleraktam, lemértem, 4 kg volt csak és természetesen olcsóbb lett volna a kg-os áron.

@maradokapénzemnél: Elküldtem mindkét képet.
Az alsógatyánál külön kiemelném, hogy az akció hatására (2790 Ft-ról 1953 Ft-ra) még emelkedett is az egységár:)
A Bounty-t is érdemes megnézni: a 3 db-os mindenhol drágább egységáras, mint a 2 db-os.

Régen történt meg, így az árakra már egyáltalán nem emlékszem: Egy büfében nagy tábla hirdette: üdítő + hamburger akció = x Ft. Ugyanott ugyanaz az üdítő és ugyanaz a hamburger külön is kapható volt, de a normál árakat összeadva kevesebb mint x Ft-ért. Kérdeztem a boltost, hogy mi ebben az akció, és kértem nem akciósan egy üdítőt és egy hamburgert. Másnap már nem volt akció:)

maradokapénzemnél 2017.01.11. 15:19:57

@Gino: köszönöm, megjöttek a képek, kiteszem a www.facebook.com/maradokapenzemnel oldalra is, ha nincs kifogásod ellene :)

Az alsógatyás elég ütős, ember legyen a talpán aki megmagyarázza ezt az akciót.
Az Auchanos, meg olyan paranormális. Simán megy hozzá az X-Akták zenéje :)