3 bizarr eset a hipermarketben, ami cáfolja a nagyobb kiszerelés logikáját!

2017.jan.09.

Mindannyian szeretünk kedvezményt kapni, amikor többet vásárolunk egy termékből.  Az üzleti élet így is működik, minél többet veszel valamiből vagy minél nagyobb kiszerelésben, akkor az egység ár csökken, van mennyiségi kedvezmény. Mindig így van ez? Erre a kérdésre kerestem a választ egy országos hipermarket lánc polcain és jobban meglepődtem, mint vártam. 

3 ellentmondásos esetet találtam, amik ellenkeznek a piac alapvető pénzügyi szabályaival.

hipermarket.jpg

Alap infó: cikkben bemutatott termékek és áraik, ugyanabban az üzletben, ugyanabban az időben voltak a polcokon. Az összehasonlított termékek közvetlenül egymás alatt vagy mellet voltak. A sárga címke az alábbi képeken árváltozást jelent, de nem feltétlenül árcsökkenést! Sőt, több esetben nem is változik az ár.

 

1. Eset: Mindegy mekkora kiszerelésű terméket veszel, nem változik az ár.

Cikkek 10-20%-nál jellemző. Hiába a dupla kiszerelés, nem kapsz mennyiségi kedvezményt. Csak 2 példa, ahol az egységár ugyanannyi hiába a nagyobb mennyiség. Későbbi példákból láthatjátok, hogy ez az eset még normálisnak is mondható.

oreo.png

lipton.png

 

2. Eset: a nagyobb kiszerelés drágább, mint a kisebb kiszerelés!

Számomra teljesen logikátlan, bárki bármit is mond, főleg nem romlandó termékek esetén. A lejárat felé közeledő termékek leakciózása az más tészta. Szóval a nagyobb kiszerelés drágább eset. Szinte minden fajta árúnál találtam 1-2 ilyen cikket. A cikkek 5-10% ilyen lehet.

 

Pelenka: a 68 darabos 30%-kal drágább, mint a 46 darabos...

pelusveg.png

 

Gyümölcslé 100%-os: a 3 literes 27%-kal drágább, mint az 1 literes

sio.png

 

Tejföl: a 330 grammos 6,5%-kal drágább mint a 140 grammos.

tejfol.png



Vodka: 270 Ft-tal olcsóbb literje a kisebb kiszerelésnek.

vodka.png


3. eset: a nagyobb kiszerelésű polci ára kevesebb vagy ugyanannyi, mint a kisebb kiszerelésű termék polci ára.

Példa: egy kiló almáért fizetsz 100 forintot, de ha másfél kilót veszel akkor csak 80 forintot kell fizetned összesen a másfél kilóért. Itt már néztem, hogy nincs-e kandikamera...

Mosószer: 3,5 kg 3000 Ft vagy 4,9 kg-os 2.600 Ft? Megmondom őszintén, hogy annyira logikusnak tűnne a 4,9 kg-t venni, hogy én inkább nem venném meg semelyiket itt, hanem egy másik boltban is megnézném ugyanezt és utána venném ott, ahol olcsóbb. Itt már valami hiba van a rendszerben....

tomi.png 

Üdítő: 270 Ft-ért 1 litereset vagy 1,75 litereset vennél? Ja és az 1,75 L ezen az áron akciós!!!! ( A fél literes 260 Ft volt)


pepsiveg_1.png

A fenti példákkal azt szerettem volna illusztrálni, hogy kifizetődő körülnézni a polcokon, mielőtt megveszünk egy terméket, mert a hipermarketek árazását sok minden befolyásolja, csak a mi, vevők érdeke nem. 

Ezeket az eseteket nem nevezném becsapásnak, mert mindenki úgy áraz, ahogy akar. Ez nekem szimplán csak nem logikus.....


Érdemes megnézni mit veszünk időről időre, mert változnak az árak és egy polccal arrébb ugyanaz a termék, más kiszerelésben (akár kisebben is) olcsóbb lehet.

Aki pedig azzal védekezik, hogy bárki tévedhet és emberi hibák okozhatták ezeket az anomáliákat, üzenem, hogy persze megértem, csak ne az én pénztárcám bánja ezeknek a tévedéseknek az árát.

Kíváncsi vagyok, hogy Ti milyen furcsa eseteket tapasztaltatok az árazással kapcsolatban. Osszátok meg velünk kommentben, hogy tanulhassunk belőle. Köszönöm és én inkább MARADOK A PÉNZEMNÉL!

Feliratkoznál hírlevelünkre? Megjelenés után azonnal küldjük Neked friss cikkeinket: ide katt!

süti beállítások módosítása