Hogyan szerezzek új nyári gumi szettet, ingyen?

2018.ápr.04.

Egy új nyári gumi szettet hajlamosak vagyunk csak a beszerzési ára és márkája alapján megítélni. Ha egy márkás abroncs le van árazva, akkor sokan ráugranak az akcióra. Nem nézik, hogy mennyire üzemanyag gazdaságos az abroncs, pedig a műszaki termékekhez hasonlóan az abroncsoknak is van besorolása üzemanyag fogyasztás, gördülési zaj és nedves fékút hossza alapján. Akár 0,6 L/100 km többletfogyasztást is jelenthet egy gazdaságtalan abroncs. Hogy is lesz ingyen nyári gumi garnitúránk?

tn4-gumicsere.jpg

Úgy, hogy egy "A" vagy "B" üzemanyag fogyasztású abroncs az élettartama alatt nemcsak visszahozza az árát egy olcsóbbhoz képest, hanem megspórolhatjuk vele egy komplett szett árát is!

 

A magyar autósok átlagosan 60.000 KM-t tesznek meg egy nyári gumi garnitúrával, utána cserélik. A gumik szavatossága több, mint 10 év is lehet, de ezt sok minden befolyásolja, hogy mekkora tömeget szállít az autónk, vezetési stílusunk, utak minősége stb.

Magyarországon gyakorlat, hogy a létező legolcsóbb abroncsot vesszük, vagy a létező legolcsóbb márkást. Pedig ezzel a saját pénztárcánk ellenségévé válhatunk.

Azt, hogy a 60.000 KM alatt mennyi üzemanyagot fogyasztanak az abroncsok, azt nemigen szokta senki se számolni. És egyesek nevetnek, de nemhogy 0,6 L/100 KM fogyasztáskülönbség, de még 2 dl is 43.000 Ft fogyasztástöbbletet jelent a jelenlegi árakkal számolva, ami még szolidnak is mondható.

 

Élettartam költség = abroncsok beszerzési ára + az üzemanyagköltség többlet

Tehát az alacsonyabb üzemanyag fogyasztású abroncs hiába magasabb beszerzési áru, ha mondjuk 60.000 KM alatt akár 100.000 Ft-tal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint az olcsóbb, de gazdaságtalan abroncs. Jó választással az abroncsunk visszahozza az árát!

Ezen az ábrán látható, hogy az A besorolású abroncshoz képest a G besorolású 6,6 dl-rel többet fogyaszt 100 KM-en, ugyanarra az autóra vetítve.

uzemanyag_hatekonysag.png 

Tehát, ha egy autó "A" üzemanyag fogyasztó és az autónk ezzel az abronccsal 6,5 L/100 KM fogyasztású, akkor egy "G" besorolásúval 7,16 L/100 KM lesz a fogyasztása.

fuel-efficiency-fuel-consumption.jpg

 

Megnéztünk abroncsokat, 5 különböző méretben. A táblázatok ujobb szélsőoszlopában a 4 abroncs beszerzési árát, és a 60.000 KM alatt elfogyasztott üzemanyag költségét látod, 370 Ft/L üzemanyagárral számolva.

165/70 R14

A legolcsóbb nyári gumi lesz a legdrágább, 60.000 KM megtétele után. A Kormoran-nak 4.000 Ft-tal olcsóbb darabja, de az F-es üzemanyag fogyasztási paraméterei miatt 4 dl-rel több a fogyasztása 100 KM-en, ami 88.800 Ft-tal több üzemanyag költséget jelent a "B" osztályú abroncsokhoz képest! Ez már másfél garnitúra ára!

165_1.png

186/60 R14

Ennél az abroncsméretnél a Barum ára 8.000 Ft, míg a Continentalé 16.000 Ft. Pont duplája, mégis a 60.000 KM-re vetített teljes költségben a Continetal olcsóbb 25.000 Ft-tal, jobb nedves fékúttal. Az is látszik, hogy a drágább abroncsok megvétele se ésszerű, ha nem tudjuk a besorolásukat.

185_1.png

 

195/65 R15

Már 90.000 Ft a különbség élettartam költségben a legolcsóbb és a középkategóriás gumi között, a középkategóriás javára. Tegyük hozzá a Hankook Kinergy A energiaosztályú és A nedves fékút besorolású! De még a több, mint kétszer annyiba kerülő Toyo is olcsóbb élettartam költséggel rendelkezik, mint a legolcsóbb beszerzési árú Kormoran. Külön idegesít, hogy a Michelin Saver egy C-s abrocsot reklámoz takarékosként és adja emiatt jóval drágábban az gumijait.

195_2.png

 

205/55 R16

Ennél a gumiméretnél akár több száz ezer forintos bukta is lehet a beszerzésen, ha nem figyeljük a jelöléseket.

205_1.png

 

225/45 R17

A beszerzési árak növekedése miatt kiegyensúlyozottabbnak tűnik ez a kategória, de persze itt is lehet takarékoskodni, tudva azt, hogy ekkora abroncsmérettel bíró autókat már nem a takarékoskodás szellemében veszi az ember.

225_1.png

 

Feliratkozás további tippjeinkre ITT TUDSZ!

 

süti beállítások módosítása